În perioada 15 – 19 iunie 2015 s-a desfăşurat proba D, Evaluarea competenţelor digitale, din cadrul examenului de bacalaureat, sesiunea iunie – iulie 2015.
Proba a fost organizată în 41 unităţi şcolare liceale pentru un număr de 2696 candidați și s-a desfăşurat conform prevederilor metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat. La nivelul fiecărei unităţi de învăţământ s-au pregătit laboratoarele de informatică, calculatoarele având softul necesar pentru rezolvarea subiectelor, în conformitate cu programa de bacalaureat pentru proba de evaluare a competenţelor digitale.
În urma evaluării, candidaţii au avut posibilitatea să obţină nivelul de: utilizator începător (între 11-30 puncte), utilizator mediu (între 31-55 puncte), utilizator avansat (56-74 puncte) și utilizator experimentat (75-100 puncte). În județul Arad, din cei 2696 candidați înscriși, s-au prezentat 2615, (81 elevi nu s-au prezentat), iar rezultatele au fost:
367 – nivel de utilizator începător;
905 – nivel de utilizator mediu;
830 – nivel de utilizator avansat;
503 – nivel de utilizator experimentat;
10 candidați nu au primit calificativ, nerealizând minimul de 11 puncte, deci nu au promovat examenul. Nu au fost candidaţi eliminaţi.
În perioada 22 – 26 iunie 2015 se desfășoară proba C de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal, unde elevii pot alege oricare limbă modernă studiată în liceu, indiferent dacă a fost studiată drept limba 1, limba a 2-a sau limba a 3-a de studiu, dacă a fost studiată în regim normal, intensiv, bilingv ori dacă a fost disciplină obligatorie sau opţională. Evaluarea competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională se face prin trei tipuri de probe, după cum urmează: a) probă scrisă; b) probă orală; c) probă de înţelegere a unui text audiat. La nivelul unităţii de învăţământ liceal, se realizează planificarea celor trei tipuri de probe care compun proba de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională, precum şi planificarea nominală a elevilor, pentru susţinerea acestora.
Lasă un comentariu