Copii diagnosticați cu tulburari de spectru autist, copii tipici şi copii de etnie rromă, urmează în această lună cursurile unei școli de vară în cadrul Proiectului MASPA PLUS – „Măsuri pentru promovarea non discriminarii şi incluziunii sociale în mediul şcolar, comunitate şi pe piaţa muncii pentru persoanele cu autism, cu focus pe comunităţile de roma.”
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad în parteneriat cu Fundaţia „Romanian Angel Appeal” şi Liceul „Adam Muller Guttenbrunn” Arad organizează pentru prima dată în județul nostru o astfel de şcoală de vară incluzivă.
Un număr de 20 de copii au parte de un program atractiv de petrecere a timpului liber, special conceput pentru ei. Vor participa la cursuri de înot, vor merge la cinema și muzeu, vor învăţa să cânte la chitară și pian, ba mai mult chiar, un actor profesionist îi va iniția în tainele artei teatrale, punând în scenă piese adaptate vârstei lor, antrenându-i în diverse jocuri de rol.
Pentru a dezvolta abilitățile de socializare și comunicare ale copiilor, pe lângă coordonatorii programului, alți doi doi profesori sunt invitați, unul va preda muzică, iar celălalt teatru.
Scopul școlii de vară este de a creşte șansele de integrare socială şi de combatere a excluderii sociale pentru categoriile de copii defavorizați, prin implicarea lor în activități creative, artistice și sportive. Cursurile școlii de vară vor avea lor la Liceul „Adam Muller Guttenbrunn” Arad, intre orele 09-13 și se vor încheia pe data de 22 iulie.
Aceste evenimente sunt organizate în cadrul Proiectului „MASPA – Măsuri pentru promovarea non discriminării și incluziunii sociale în mediul școlar, comunitate și pe piața muncii pentru persoanele cu autism, cu focus pe comunitățile de roma” derulat cu sprijinul financiar al Programului RO10-CORAI, finanţat din Granturile SEE 2009-2014 şi administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială.
„Când vorbim despre copiii cu autism, ne referim cel mai adesea la dificultățile cu care aceștia se confruntă în învățare, să socializeze și să comunice cu cei din jur. Pe de altă parte dincolo de aceste dificultăți vom descoperi întotdeauna cât de asemănători sunt cu ceilalți copii, copiii tipici.Viziunea lor diferită asupra lumii înconjurătore ar putea fi un exemplu pentru noi toți. Încurajăm diversitatea și sperăm să creștem gradul de empatie, toleranță și acceptarea celor din jur față de personalitatea specială a copiilor”, precizează Erika Stark, directorul DGASPC Arad.
Lasă un comentariu