Conducerea Consiliului Judeţean Arad a anunţat astăzi, într-o conferinţă de presă, depunerea spre finanțare a celui mai important proiect de la înființarea forului administrative judeţean arădean: Este vorba despre obţinerea a 45,8 milioane de euro pentru finalizarea șoselei de centură a municipiului Arad.
Proiectul a fost depus la Agenţia de Dezvoltare Regională V Vest Timişoara, pe Programul Operațional Regional (POR), şi vizează finalizarea șoselei de centură a municipiului, inclusiv prin construirea unui pod nou peste Mureș, la Fântânele, a unui pasaj peste calea ferată, la Vladimirescu, a trei sensuri giratorii și a unei piste de biciclete (aceasta din urmă, pe lungimea de 7 km, la Fântânele). Noul tronson al șoselei de centură va fi iluminat pe toată lungimea sa. Proiectul face parte din strategia de modernizare a 300 km de drumuri (peste 25% din rețeaua de drumuri județene) demarată de Consiliul Județean Arad.
„Prioritatea absolută a mandatului nostru o reprezintă modernizarea drumului Arad – Șiria – Pâncota – Buteni. Este un proiect pe care mi l-am asumat pentru a moderniza 61 km de drum județean pe una dintre cele mai circulate rute din județ. După depunerea documentației pe Arad – Șiria – Pâncota – Buteni, ne-am concentrat pe porțiunea finală a centurii Aradului, care reprezintă cel mai important proiect de la înființarea Consiliului Județean Arad! El presupune inclusiv un pod nou peste Mureș, un pasaj peste calea ferată, trei sensuri giratorii, pistă de biciclete, iluminat public pe toată lungimea șoselei de centură. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Regional și face parte din proiectul Consiliului Județean Arad de modernizare a 300 de km de drum județean, adică 25% din totalul rețelei”, a declarat Sergiu Bîlcea, vicepreședinte al CJA.
Iustin Cionca: „Este doar un început”
„După cum știți, am cerut tuturor instituțiilor, oamenilor cu funcții de răspundere din Arad, să acționăm împreună atunci când este vorba despre interesul Aradului. Acest proiect al șoselei de centură a fost depus pentru că instituțiile noastre și cei care le conduc au înțeles că este nevoie de o acțiune rapidă, s-au mobilizat imediat și ne-au acordat avizele necesare. De aceea, profit de ocazie și le mulțumesc următorilor: Agenția pentru Protecția Mediului Arad, Apele Române, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Direcția pentru Agricultură a județului Arad, Transgaz Mediaș, S.C. Telekom S.A., ANIF, Transelectrica S. A., DRDP Timișoara, CFR S.A., Direcția de Sănătate Publică Arad, Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Poliția Arad, Compania de Transport Public, Primăria Muncipiului, Primăria Comunei Vladimirescu, Primăria Comunei Fântânele, Compania de Apă Arad S.A.. Și, nu în ultimul rând, colegilor din Consiliul Județean Arad, implicați în acest proiect. Iată, că se poate să lucrăm împreună pentru arădeni, indiferent de instituția pe care o reprezentăm! Am încredere că este doar un început, care va deveni normalitate!”, a declarat Iustin Cionca, preşedintele CJA.
La final, Cionca a mai precizat: „Dacă acționăm împreună în continuare în interesul Aradului, am încredere că vom evita, pe viitor, situațiile în care ni se confiscă zeci de milioane de euro din buget, sau pur și simplu Bucureștiul nu alocă niciun ban pentru dezvoltarea Aradului, din cotele defalcate din TVA, deși suntem printre cei mai importanți contributori la bugetul de stat. Am spus și repet: nu putem accepta ca nevoile județului Arad, un județ unde oamenii muncesc și sunt responsabili, să fie ignorate de Guvern, un Guvern care se concentrează aproape exclusiv pe nevoile județelor asistate social. Cer încă o dată ca munca, seriozitatea și responsabilitatea să fie apreciate de Guvernul României, și nu lipsa performanței”.
Putin mai la nord, tot in Romania, soseaua de centura a Oradei este tot iluminata, dar … are 4 (patru) benzi de circulatie si pasaje nu sensuri giratorii.
Daca soseau de centura, in sec.XXI, ar fi fost construita in regim de AUTOSTRADA ar fi fost un lucru normal, asa insa este doar o stire senzationala, dar in sens negativ.
Pacat ca in continuare gandim scurt si prost.