Proiectul „EDUC – PLUS Formare permanenta și profesionalism pentru servicii de calitate acordate copiilor din sistemul de protecție” PEH021, derulat în perioada 26 mai 2015 – 31 octombrie 2016, a ajuns la final prin organizarea unei conferințe de închidere, organizată de Centrul de Resurse și Informare pentru Profesiuni Sociale – CRIPS și Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 1 București. La conferință au participat reprezentanți ai Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului din județele beneficiare.
Proiectul Educ Plus PEH021 a fost finanțat cu sprijinul Programului RO10-CORAI, program finanțat de Granturile SEE 2009-2014 și administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială.
În cadrul conferinței, au fost prezentate rezultatele și impactul proiectului, urmărind axele principale: formarea personalului educativ din serviciile de tip rezidențial, bunele practici de parteneriat public-privat și participarea copiilor. Beneficiarii proiectului au prezentat experiențele locale în implementarea acestui proiect, subliniind importanța formării educatorilor din serviciile de protecție și succesul de care s-a bucurat modelul de formare propus, activiățile stimulând participarea copiilor, evenimentele fiind dedicate întăririi parteneriatului public-privat.
De asemenea, s-au conturat o serie de perspective de viitor în ceea ce privește continuarea demersurilor de profesionalizare a educatorilor din serviciile de protecție a copilului, identificarea unor noi nevoi de formare, nevoia de a lucra în comun cu cadrele didactice în vederea creșterii șanselor de integrare a copiilor din serviciile de tip rezidențial și, totodată, crearea de parteneriate public-private și inter-publice pentru integrarea socială a copiilor.
Scopul proiectului a fost îmbunătățirea șanselor de integrare socială a copiilor și tinerilor din sistemul de protecție găzduiți în servicii de tip rezidențial prin promovare de strategii, măsuri și programe de formare care vizează creșterea profesionalismului personalului educativ și bunele practici de parteneriat public-privat pentru incluziune socială și non-discriminare.
Prin specialiștii săi, DGASPC Arad a instruit în cadrul acestui proiect 20 de educatori din sistem care lucrează cu copiii din Casele de Tip Familial Lipova. Au avut loc două seminarii județene cu 20 de participanți, iar 10 tineri din sistem au participat la dezbateri cu teme privind implicarea lor în viața comunității.
Lasă un comentariu