Agenția Naționalã de Administare Fiscalã (ANAF) continuã implementarea mãsurilor de protecție a angajaților și contribuabililor în contextul epidemiei de SARS-CoV-2.
ANAF le recomandã contribuabililor ca și în perioada stãrii de alertã să aleagă interacțiunea la distanțã cu unitãțile fiscale, pentru a nu fi zãdãrnicit efortul întregii societãți de limitare a rãspândirii infectãrii cu noul coronavirus.
Astfel, conducerea ANAF a dispus continuarea implementãrii mãsurilor de protecție a contribuabililor și a angajaților, care sunt în totalã concordanțã cu recomandãrile specialiștilor în sãnãtate publicã și normele generale de apãrare împotriva infectãrii cu noul Coronavirus SARS-CoV 2.
Mãsurile adoptate sunt necesare în scop preventiv, dar și pentru desfãșurarea activitãții în bune condiții, pentru toți cei implicați:
se vor prelucra, și în perioada stãrii de alertã, informațiile și mãsurile de protecție pentru prevenirea infectãrii cu noul Coronavirus SARS-CoV 2, cu toții angajații;
angajații vor purta, în mod obligatoriu, mãști de protecție (medicale/non-medicale), mâinile vor fi igienizate ori de câte ori este nevoie;
sunt monitorizate stocurile de materiale de protecție la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent;
temperatura angajaților va fi mãsuratã zilnic, la începerea programului de lucru;
sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea în fiecare unitate fiscalã și dispensere cu substanțe dezinfectante;
punctele de acces în unitãțile fiscale sunt dotate cu mãști pentru vizitatori și soluții pentru dezinfectarea mâinilor;
spațiile și suprafețele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafețele de lucru vor fi dezinfectate periodic;
se menține programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerãrilor la intrarea/ieșirea din incinta unitãților fiscale și pentru limitarea numãrului de angajați prezenți în același timp, în aceeași incintã;
toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsã se realizeazã în sistem video conferințã, iar delegațiile/deplasãrile angajaților sunt suspendate în perioada urmãtoare;
se va asigura o distanțã de minimum 1,5 m între angajații care lucreazã la birouri, orientate fațã-spate sau spate-spate;
se va efectua sãptãmânal nebulizarea încãperilor climatizate cu recircularea aerului și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producãtorului;
se menține munca la domiciliu pentru salariații care își pot desfãșura activitatea la distanțã, iar procesul de dotare a angajaților cu laptopuri/tablete va continua, în vederea creșterii procentului personalului care desfãșoarã activitãți la distanțã;
la intrarea în toate sediile este afișat, în continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanțã cu ANAF;
se va extinde utilizarea semnãturilor digitale, la nivelul aparatului propriu și al structurilor teritoriale ale ANAF;
procesul de digitalizare a instituției este accelerat, în vederea extinderii capacitãții de furnizare online a serviciilor ANAF;
vor fi înființate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor;
ghișeele/casieriile vor fi protejate cu plãci de plexiglas;
vor fi organizate sensuri unice de intrare / ieșire a contribuabilor;
este limitat, și pe perioada stãrii de alertã, accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât sã se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanțã de cel puțin 1,5 m între persoane.
De remarcat, că pentru gestionarea prevenirii rãspândirii noului Coronavirus SARS-CoV 2 se vor adopta noi mãsuri sau vor fi menținute cele existente, în funcție de evoluția situației care este monitorizatã permanent.
Lasă un comentariu