Imperiul NEREGULILOR de la „Fan Courier” începe să se CLATINE de la Arad! Firma a fost AMENDATĂ de ANPC

Imperiul NEREGULILOR de la „Fan Courier” începe să se CLATINE de la Arad! Firma a fost AMENDATĂ de ANPC

Cunoscuta firmă „Fan Courier” a fost amendată cu câteva mii de lei după ce a plimbat aiurea prin țară coletul unei arădence.

Eugenia Crainic, scriitor şi fost jurnalist, este exemplul perfect că lucrurile se pot schimba în bine dacă iei atitudine, chiar şi în România, ţara lui „mai rău să nu fie”. Arădeanca a decis să reclame la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) firma de curierat „Fan Courier” după ce i-a plimbat aiurea prin ţară un colet, acesta fiind în cele din urmă returnat expeditorului, fără ca măcar Eugenia Crainic să fie anunţată că pachetul a ajuns în Arad.

Petiţia depusă a fost soluţionată de ANPC ca fiind întemeiată iar cunoscuta firmă de curierat a fost amendată cu câteva mii de lei. Mai mult decât atât, reclamanta a fost contactată personal de către directorul zonal al companiei pentru a-şi cere scuze legat de neplăcerea creată.

Întreaga poveste a fost relatată de Eugenia Crainic pe Facebook:

„Nu sunt reclamagioaică. Ooo, nu, în niciun caz. O știu toți prietenii mei, bașca vreo doi pe deasupra. N-am niciodată timp pentru asta și nici nervi să fac cozi pe la instituțiile statului pentru te miri ce. Era internetului însă (eficientizată, cred, de cea a covidului), mi-a deschis noi oportunități. Totul se poate face via e-mail. Astfel, atunci când sunt călcată în picioare, când serviciile pe care le plătesc nu corespund și când simt că sunt batjocorită la drumul mare PE BANII MEI, aleg să ripostez. Ceea ce vă îndemn și pe voi să faceți, fiindcă, altminteri, țara asta nu se va îndrepta niciodată. Eu cred, în forul meu intim, că societățile funcționale «de dincolo», pe care le admirăm atât, sunt funcționale tocmai pentru că oamenii nu se complac. NU se lasă căcați pe cap. NU dorm în papuci, atunci când le sunt terfelite drepturile. Nu spun, ca majoritatea dintre noi: «… las-o naibii, că n-am nervi să mai reclam, să mai umblu, să mai… Bine-i cum e…» Ei bine, greșit. Va trebui, cumva, să ne trezim toți din letargie și să desțelenim nefuncționalul, pentru a-l face funcțional. Ce e rău, să piară, ce e bun, să rămână.

Țineți minte reclamația online făcută la adresa impotenței Fan Courier? Ei bine, deși au fost voci care au opinat că va rămâne nesoluționată, n-a fost așa. Firma a fost amendată de Protecția Consumatorilor cu câteva zeci de milioane bune (nu spui câte, că mi-e și greu să pronunț numărul ăla), iar directorul ei executiv pe Arad, domnul Cristian Caba, m-a căutat personal pentru a-și cere scuze în numele său și al tuturor celor care mi-au plimbat un pachet prin țară doar pentru că, probabil, or fi crezut că e un pachet călător, cu veșnic dor de ducă. Ceva îmi spune că dacă n-am dormi toți pe-o sprânceană, recte pe drepturile noastre, dacă n-am mai avea frici cum că «vai, dar dacă pățim nush ce în caz că reclamăm…», lumea s-ar mai îndrepta. Serviciile ar fi servicii, iar noi, niște clienți satisfăcuți. Iar o firmă, oricât de mare ar fi, după două, trei amenzi, și-ar reveni din letargie și ar face exact ceea ce s-a angajat să facă în clipa în care s-a născut.

Apologies accepted, domnule Caba!”.

Exemplul prezentat mai sus nu este singular, din păcate, compania „Fan Courier” fiind cunoscută pentru astfel de „isprăvi”. De foarte multe ori coletele nu ajung la destinatari, aceştia din urmă fiind nevoiţi să şi le ridice singuri de la sediile firmei de curierat – cu toate beneficiile care decurg de aici pentru „Fan Courier”: Adică economie de carburanţi şi resurse umane.

  1. De acord cu nevoia de a lua atitudine și de a nu sta ca mielul la tăiere. Dar dacă Jeni nu era o persoană cunoscută (jurnalist, scriitor, purtător de cuvânt la o instituție a administrației publice locale și soție de comisar de Poliție) credeți că ar fi rezolvat ceva? Nu prea cred! Eu am cumpărat de la un magazin vestit un laptop cu un (mic) defect și nici în zi de azi nu mi l-au schimbat, nici reparat, cu toată reclamația la ANPC Arad.

    Raspunde
  2. La Arad sunt probleme cu Fan curier. Stiu și unele firme care lucrează cu ei. Am pătit-o cu o saltea care a ajuns în Arad și au ținut-o în depozit mai mult de 10 zile. Am sunat la ei la expeditor și printre altele spuneau că nu am fost acasă. Groaznic

    Raspunde
  3. Si musai o fost sa se stie cine, ce si cum so rezolvat! Jeni draga, placeti in linia’ntai!

    Raspunde
  4. Acolo este un dezastru. Continutul masinilor se descarca la gramada. Cine mai gaseste de exp. un plic.

    Raspunde
  5. Titlu de amatori. Se clatina Fan Curier pentru o neregula? Habar n-aveti pe ce planeta traiti. Da, au probleme. Si eu am patit-o, dar folosesc serviciile lor de cel putin 50 de ori pe an. sunt de 50000 de ori mai buni decat orice concurent local, Urgent Cargus, DPD, Dragon Star Curier si altii. Sa nu mai zic de incompetentii de la posta romana. Iar daca doamna cu pricina era interesata, exista AWB, care inregistreaza AUTOMAT localizarea coletului in timp real. Cand te intereseaza coletul, pui mana pe telefon si rezolvi, nu astepti sa pice din cer. Sa vedeti incurcaturi in strainatate cu DHL sau FedEx, cu colete livrate in alte tari pentru ca aparatul a citit o litera gresit. Va dati balene-n lighean degeaba. Un site mic, pentru oameni mici. iar aceste 5 minute pierdute pe site-ul vostru, pentru a citi o ne-stire si a scrie un comentariu, nu mi le vor da nimeni inapoi. Traiti ca-n 1985 in bula voastra de ignoranta.

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.