Webasto rămâne pe un trend ascendent la nivel global

Webasto rămâne pe un trend ascendent la nivel global

* Vânzările au crescut până la 2.5 miliarde de euro în 2013
* Vânzările au crescut cu  5 % în primul trimestru al anului 2014
* Compania atinge vânzări de mai mult de 10 milioane de acoperişuri panoramice şi glisante
* Creştere continuă generată de noile tehnologii, de o prezenţă globală şi de o organizaţie interconectată

Furnizorul de componente auto Webasto se află pe un drum ascendent. În anul fiscal 2013 vânzările au crescut cu 2%, ajungând la 2,5 miliarde de euro (în 2012 se situau la 2,4 miliarde de euro). Ajustată cu efectele cursului de schimb valutar, compania a obținut o creștere de 4%. Volumul vânzărilor a fost distribuit între trei segmente principale de afaceri: Sunroofs & Components (acoperişuri panoramice şi glisante) care reprezintă 69 % din vânzările totale, Thermo & Comfort (sisteme de încălzire şi aer condiţionat), reprezentând 20% şi Convertibles (acoperişuri convertibile) reprezentând 11%. Cea mai mare divizie a companiei Webasto a reuşit pentru prima dată să atingă vânzări de mai mult de 10 milioane de acoperişuri panoramice şi glisante la nivel global. În ultimii ani, Grupul Webasto s-a consolidat si extins pe piața internațională. Din cei 10.517 angajaţi ai grupului (conform datelor la 31 decembrie 2013), aproximativ 70% lucrează în locaţii internaţionale. Astăzi, mai mult de 75% din vânzările grupului sunt realizate în afara Germaniei, acest aspect plasând compania peste media industriei. Prin comparaţie, în conformitate cu un raport privind industria al companiei Commerzbank (03-2014), furnizorii din industria auto efectuează aproximativ o treime din volumul total al vânzărilor în străinătate.

În ultimul an fiscal, profitul Grupului Webasto s-a ridicat la suma de 126 de milioane de euro (în 2012: 125 de milioane de euro), echivalând cu o marjă EBIT (venitul înainte de dobânzi si taxe) de 5,1%. Profitul preconizat pentru anul 2013 era de sub 100 de milioane. „Având în vedere evoluția economică, eu sunt mulțumit cu profitul obtinut”, a declarat Dr. Holger Engelmann, Președinte al Consiliului de Administrație al Webasto SE, în timpul conferinţei anuale de la Munchen. „Datorăm profitul, mai presus de toate, afacerii noastre din Asia în domeniul trapelor”. Prin implementarea de măsuri de austeritate, divizia Thermo & Comfort a reuşit să compenseze mersul slab al afacerilor din Europa de sud, generat de vânzările sub asteptări ale încălzitoarelor, în lipsa unui sezon rece veritabil. În domeniul acoperişurilor convertibile care încă stagnează, s-a pus accentul pe măsuri de eficientizare în cadrul dezvoltării şi al producţiei. Pentru aceste îmbunătăţiri au fost necesare investiţii: în centrul din Hengersberg pentru dezvoltarea tehnologiei acoperişurilor convertibile – cel mai avansat centru de acest gen din lume – şi în fuziunea câtorva fabrici din Slovacia şi Statele Unite ale Americii. „Scopul nostru, în calitate de lider de piaţă în domeniul acoperişurilor convertibile, este să obţinem profit, chiar şi cu un număr mai scăzut de unităţi”, a explicat Engelmann.

În anul 2013 Webasto a investit în total 155 de milioane de euro (faţă de 136 de milioane investite în anul 2012), ceea ce corespunde unei rate de investiţii de 6,2%. Însumând 45 de milioane de euro, capitalul investit în vederea extinderii unităţilor de fabricare a acoperişurilor şi panourilor din policarbonat a fost de departe cea mai mare investiţie unitară în noi tehnologii. La unitatea din Schierling, de lângă Regensburg, se produc în jur de 45.000 de piese din policarbonat în fiecare lună.

Investiiile aferente cercetării şi dezvoltării au fost, de asemenea, la un nivel ridicat de 7,7% (faţă de 7,2% în 2012). „Doar furnizorii care dezvoltă continuu produse inovative şi care au, în acelaşi timp, o organizare sub forma unei reţele globale, pot supravieţui pe termen lung şi pot fi un partener redutabil în sistemul global al producătorilor de echipamente auto”, a adăugat Engelmann. „Pentru a fi capabili să asigurăm cheltuielile necesare aferente cercetărilor şi investiţiilor pe termen lung, trebuie să generăm marje adecvate de profit”.

De asemenea, Engelmann a realizat un bilanţ pozitiv al primului trimestru al anului 2014. Odată cu introducerea noului sistem de contabilizare standard IFRS 11* şi prin ajustarea rezultatelor financiare ale primului trimestru al anului 2013 la acesta, vânzările grupului au crescut cu 5%. Profitul în primul trimestru al anului 2014 a fost de 36 de milioane de euro (faţă de 20 de milioane de euro în primul trimestru al anului anterior), corespunzând cu o marjă EBIT de 6,3%. Dezvoltarea din primul trimestru al anului se datorează în principal creşterii din cadrul diviziei de acoperişuri convertibile şi panoramice din China. Pentru întreg anul 2014, Engelmann aşteaptă creşteri de 4% pentru Grupul Webasto. Comenzile acumulate însumează 8,8 miliarde de euro.

Creşterea generată de noile tehnologii

În centrul politicii Webasto se află ideea unei creşteri sustenabile a valorii companiei. În viitorii ani, interesul principal se va focaliza pe următoarele elemente:

  • Multi Optional Roof (soluţie inovativă de acoperiş modulabil): odată cu creşterea strategiei pentru sistemele de acoperiş, Webasto plănuieşte trecerea de la statutul de furnizor de echipamente speciale la cel de furnizor de serie. Variante diferite de acoperişuri pot fi puse pe aceeaşi variantă de caroserie. Ca rezultat, cererea de personalizare a fiecărui vehicul poate fi satisfăcută într-o manieră eficientă din punct de vedere al costurilor.
  • Introducerea de produse inovative pentru reducerea emisiilor de CO2: Spectrul variază de la cel mai eficient sistem Eco Inovaţie al momentului, reprezentat de acoperişul pentru încărcarea solară a bateriei, până la extinderea viitoare a afacerii cu materiale uşoare, precum policarbonatul sau hârtie tip fagure (PHC), la încălzitor electric cu voltaj ridicat pentru autovehicule hibride şi electrice.
  • Extinderea poziţiei companiei ca furnizor unic de sisteme de încălzire şi răcire pentru vehicule comerciale uşoare şi speciale. Astfel, continuă strategia de creştere şi în afara Europei.

Creşterea generată de o prezenţă globală şi de o organizaţie interconectată

Toate previziunile pe termen mediu anticipează în continuare o creştere pentru piaţa din China. Bazată pe proiectele existente, Webasto îşi va continua, de asemenea, creşterea pe piaţa din China unde, pentru anul 2018, compania estimează vânzări de 1 miliard de euro.

Unul dintre factorii cei mai importanţi pentru succesul unui furnizor din industria de echipamente auto este existenţa unei organizaţii interconectate la nivel global. Din ce în ce mai multe proiecte pentru clienţii Webasto, cu precădere în segmentul acoperişurilor, sunt proiecte globale. Numai în acest an s-a demarat producţia pentru peste 50 proiecte noi în întreaga lume. Acestea pot fi lansate cu succes doar dacă există o dezvoltare globală a reţelei de producţie, precum şi procese şi standarde corespunzătoare.

Pentru a introduce câte un nou proiect în faza de producţie, în fiecare săptămână, fără a întâmpina nicio problemă şi la cel mai înalt nivel de calitate, avem nevoie de o organizaţie care să gândească şi să acţioneze global”, a declarat Engelmann, subliniind provocarea. „De aceea, experţii noştri din diferite locaţii colaborează într-o organizaţie interconectată. Acesta este un important avantaj competitiv. Pentru a finaliza, poţi copia un produs, dar nu şi o organizaţie complet funcţională,” a spus Dr. Holger Engelmann, concluzionând.

 

Succesul politicii de creștere prin prezența globală susținută a Grupului Webasto aduce, fără îndoială, organizația Webasto mai aproape de atingerea țintelor strategice stabilite la nivel de grup. Organizația din Romania are, de asemenea, avantaje directe derivate din această politică: abordarea unor piețe noi, de mari dimensiuni, dar cu o sensibilitate recunoscută la prețul produselor (de exemplu China sau Turcia), determină grupul Webasto să dezvolte game de produs mult mai competitive din punct de vedere al poziționării de preț. Astfel,dublată de standardele de calitate recunoscute ale produselor Webasto, noua gamă de produs pune Webasto Thermo&Comfort România( WTRO) într-o poziție extrem de favorabilă față de orice competitor pe piața locală. Concret, gama sistemelor de aer condiționat s-a întregit deja cu o serie foarte competitivă de 10-15KW, pe care partenerii noștri carosieri au început să o utilizeze începând cu luna mai 2014”, a precizat Florin Tudor, Managing Director Webasto Thermo & Comfort România (WTRO)

 

* Noi reguli de consolidare în conformitate IFRS 11

Urmând modificările introduse la IFRS 11 (Standardele Internaţionale de Raportare Financiară), începând cu anul 2014, asociaţiile în participaţiune 50-50 care nu sunt controlate, adică acele companii în care Webasto nu deţine conducerea, nu vor mai fi incluse în 50% din declaraţiile financiare. Ca urmare, Webasto Donghee (Coreea) va fi consolidată pentru prima dată, pe baza acestei metode de capitaluri proprii. Acest lucru duce la schimbări în datele privind vânzările, activele totale, capitalurile proprii și numărul de angajați.

* * *

Despre Webasto

Grupul Webasto, cu sediul în Stockdorf, în apropiere de Munchen, a fost o afacere de familie încă de la începuturile companiei, fondată în anul 1901.În prezent,Grupul operează la nivel internaţional în mai mult de 50 de locaţii (dintre acestea peste 30 sunt unităţi de producţie) prin cele două divizii: Sunroofs & Components (acoperişuri panoramice şi glisante) şi Thermo&Comfort (sisteme de incalzire şi aer condiţionat). Webasto este unul dintre primii 100 de furnizori de echipamente din industria auto din întreaga lume. În anul 2013, Grupul a obţinut un volum al vânzărilor de peste 2,5 miliarde de euro şi a angajat peste 10.000 de persoane. Competenţele de bază ale companiei cuprind dezvoltarea, producţia şi vânzarea acoperişurilor şi sistemelor convertibile complete, precum şi a sistemelor de încălzire, răcire şi ventilare pentru maşinile de pasageri, vehiculele comerciale şi cele speciale, vehiculele recreaţionale şi pentru nave. Pentru informaţii suplimentare despre grup, vă invităm să vizitaţi site-ul www.webasto-group.com

Webasto în România
Webasto Thermo & Comfort România (WTRO) este subsidiara din București a Grupului Webasto, activând ca reprezentanță comercială a firmei bavareze în România și Republica Moldova. Înființată în anul 2007, WTRO a dezvoltat o puternică rețea de distribuție cu acoperire la nivel național în cele 2 țări. În prezent, rețeaua Webasto este dimensionată la circa 70 de dealeri, constând în firme de distribuție piese și echipamente auto, unități service și unități de producție în industria auto și industria feroviară.

Sediul central al Webasto Thermo & Comfort România este în Otopeni, județul Ilfov, unde activează o echipă formată din 7-9 angajați.

În anul 2009, Webasto Group a inaugurat o unitate de producţie în Zimandu Nou, lângă Arad. Fabrica din România are aproximativ 300 de angajaţi şi este dedicată producţiei OE către clienţii din Europa Centrală şi de Est şi Germania. Cu o producţie anuală de circa 700,000 unităţi în 2012, unitatea produce sisteme de acoperiş pentru mărci precum Porsche, Volkswagen, Audi sau BMW.

Pentru informaţii suplimentare despre Webasto în România, vă invităm să vizitaţi site-ul www.webasto.ro

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.