Reţelele de socializare ajută brandurile să ajungă la tinerii care urmăresc o vedetă pe Snapchat. Aceștia au impresia că pot vedea o parte din viaţa personală a vedetelor și astfel, companiile pot interacţiona într-un alt mod cu audienţa, mult mai eficient decât reclamele tradiţionale. Acest lucru nu este, însă, neapărat, mai ieftin.
Reclamele nu sunt ceva nou în peisajul mediatic contemporan şi nici utilizarea imaginii unei vedete pentru a vinde un produs, însă, această tendinţă a crescut exponenţial în ultimii ani în special datorită reţelelor de socializare.
Zilele trecute Cristiano Ronaldo a primit un ceas de la TAG Heuer, s-a hotografiat cu el, apoi, a publicat fotografia pe Instagram mulţumindu-le şi utilizând sloganul companiei #dontcrackunderpressure.
Din ianuarie până acum, peste 200.000 de postări pe Instagram au fost insoţite de hashtag-urile #ad, #sp sau #sponsored (reclamă) conform datelor Captiv8, o platformă ce leagă brandurile de aşa zişii „influencers” (persoane populare pe reţele sociale) din social media.
Pentru companii aceasta este o metodă foarte bună de a ajunge la potenţialii clienţi. De exemplu, Ronaldo are peste 240 de milioane de fani (Facebook+Instagram+Twitter).
Vedetele sau „influecerii” cu 3-7 milioane de urmăritori pot câştiga în medie 187,500 de dolari pe o postare pe Youtube, 93,750 pe o postare pe Facebook sau 75,000 de dolari pentru o postare pe Instagram sau Snapchat.
Lasă un comentariu