Tehnicile de MARKETING ale PRODUCĂTORILOR şi SUPERMARKET-urilor. Cum TE MANIPULEAZĂ să le CUMPERI produsele

Tehnicile de MARKETING ale PRODUCĂTORILOR şi SUPERMARKET-urilor. Cum TE MANIPULEAZĂ să le CUMPERI produsele

Cumpărătorii de azi au devenit din ce în ce mai uşor de manipulat. În fiecare zi, fără să şti, în timp ce îţi faci cumpărăturile, eşti supravegheat de „o armată de oameni“ care îţi studiază comportamentul în încercarea de a veni cu noi tehnici de vânzare prin care să te convingă să le cumperi produsele.

Bright Side a făcut publică o listă cu capcanele inteligente folosite de agenţii de vânzări pentru ca oamenii să le cadă în plasă:


Reclame vizuale înșelătoare

10656860-224-0-1486129929-1486129987-650-1eba4c88ac-1-1486235836Pentru a sublinia prospețimea produselor, hamburgerii au un aspect vizual mai apetisant și mai atrăgător în reclame. Agenții de vânzări au descoperit că dacă îi stropesc cu apă și aleg un unghi potrivit pentru a-i poza, aspectul lor va fi mai atrăgător.

Tehnica este folosită cu succes și de vânzătorii de legume și verdețuri.

 

Supraevaluare

10658010-86116887-0-1486130178-1486130181-650-27c851c84a-1-1486235836

Supraevaluarea produselor se dovedește un truc eficient, având efect la 4/5 cumpărători. Tehnica funcționează astfel: Cele mai scumpe bunuri sunt afișate în primul rând, în timp ce cele mai puțin costisitoare sunt așezate în spatele lor.

Un exemplu concret este diferența de prețuri din magazine și restaurante. Oamenii au tendința de a vedea restaurantele ca fiind cele mai bune în ceea ce privește calitatea, astfel încât prețurile sucurilor, cafelelor, etc. sunt de 2-3 ori mai mari decât în magazine.

Reduceri de preț false

10656910-22312-0-1486130319-1486130333-650-526db4e72d-1-1486235836

În magazine vedem des etichete cu vechiul preț mai mic, iar noul preț afișat mai mare, iar puțini cumpărători își dau seama că aceste reduceri de preț sunt complet false.

Conform Brightside.me, agenții de vânzări umflă prețul vechi cu 20%, în speranța că nimeni nu își va mai aminti prețul inițial al produsului.

Reduceri calitate/dimensiune

10658110-6085560-0-1486130092-1486130095-650-c082a25063-1-1486235836

Această tehnică este cea mai convenabilă pentru marile branduri și supermarket-uri.

Trucul „reduceri calitate/dimensiune“, le permite să mențină o rată de profit stabilă, fără a crește prețul produselor.Un favorit cu producătorii mari de brand si supermarket-uri, acest truc le permite să mențină o rată de profit stabilă, fără creșterea prețurilor.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.