Reprezentanții InfoCons au analizat 13 de produse de tip margarină/grăsime vegetală/grăsime vegetală tartinabilă, pe baza informațiilor de pe etichetă, provenind de la trei producători/furnizori/distribuitori: Unilever Romania, Orkla Foods Romania, Mega Image SRL.
Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 13 de tipuri de produse analizate, acestea variază între 3 și 6 E-uri, astfel:
8% din produsele analizate au în conținut 3 E-uri;
15% din produsele analizate au în conținut 4 E-uri;
54% din produsele analizate au în conținut 5 E-uri;
23% din produsele analizate au în conținut 6 E-uri.
Un procent de 84.61% din produsele ce fac prezentul studiu au menționat pe etichetă procentul de grăsime conținut, acesta având valori cuprinse între 20% grasime per produs până la 70% per produs.
Toate produsele au menționat pe etichetă valoarea energetică, iar aceasta variază de la 180 kcal per 100 gr până la 630 kcal per 100 gr.
În ceea ce privește conținutul de carbohidrați, acesta este menționat pe etichetele a 84.61% dintre produsele analizate, prezentând valori cuprinse între 0.5 gr per 100 gr până la 1.5 gr per 100 gr.
Conținutul de sare este inscripționat pe toate etichetele produselor analizate, iar acesta variază între 0.05 g/100g de produs si 1 g/100g de produs.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie făcută în cunoștință de cauză.
Studiul a fost realizat în perioada 25 Martie – 4 Aprilie 2016, pe baza informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip margarină / grăsime vegetală / grasime vegetală tartinabilă, existente pe piața românească. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici: infoCons_margarina
InfoCons (www.infocons.ro <http://www.protectia-consumatorilor.ro/>), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Lasă un comentariu