ULAL Arad despre păstrarea și arhivarea documentelor financiar – contabile

ULAL Arad despre păstrarea și arhivarea documentelor financiar – contabile

Uniunea Locală a Asociațiilor Locative (ULAL) Arad informează asociațiile de proprietari cu privire la păstrarea și arhivarea documentelor financiar – contabile.

Conform Legii contabilității nr. 82/1991 și Ordinului MFP nr. 2634/2015:: Documentele financiar-contabile (facturi, chitanțe, extrase bancare etc.) se păstrează 5 ani, calculați de la 1 iulie a anului următor celui la care se referă;

Situațiile financiare anuale se păstrează 10 ani;

Documentele pot fi arhivate pe hârtie sau în format electronic, dacă pot fi tipărite și puse la dispoziția organelor de control;

Eliminarea documentelor după expirarea termenului legal:

• se face de o comisie desemnată iar pe baza unui proces-verbal documentele se predau unei firme specializate sau se distrug intern (inclusiv ștergere definitivă pentru cele electronice);

Registre contabile obligatorii pentru asociații:

• Registrul-jurnal

• Registrul-inventar

Acestea pot fi ținute atât pe suport fizic, cât și în format electronic, cu respectarea cerințelor legale (numerotare, completare corectă, verificabilitate).

Sursa foto: ULAL Arad

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.