ULAL Arad: Obligații importante privind completarea și actualizarea cărții de imobil

ULAL Arad: Obligații importante privind completarea și actualizarea cărții de imobil

Uniunea Locală a Asociațiilor Locative (ULAL) Arad informează asupra obligații importante privind completarea și actualizarea cărții de imobil.

Ce este Cartea de Imobil și ce obligații avem?

Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97 din 14 iulie 2005 actualizată:

Domiciliul este adresa unde o persoană își stabilește locuința principală. Reședința este locuința secundară, alta decât domiciliul, și se declară prin obținerea vizei de flotant.

Persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decât cea din actul de identitate sunt obligate sã solicite la serviciul public comunitar de evidentã a persoanelor schimbarea domiciliului sau inscrierea mentiunii privind stabilirea resedintei in termen de 15 zile de la mutare si sã cearã inscrierea in cartea de imobil.

Cartea de imobil se întocmește și se actualizează de o persoană desemnată de proprietarul imobilului sau de asociația de proprietari (în general, administratorul sau un membru al comitetului executiv).

Această carte conține toate persoanele care au domiciliul sau reședința în imobil și se completează pe baza actelor de identitate.

Responsabilul cărții de imobil are obligația:

☑ să înscrie corect toate persoanele care locuiesc în clădire;

☑  să păstreze cartea de imobil într-un singur exemplar;

☑  să o prezinte, la cerere, polițiștilor sau reprezentanților serviciilor de evidență a persoanelor.

„Datele din cartea de imobil sunt prelucrate respectând Legea nr. 677/2001 privind protecția datelor cu caracter personal.Nerespectarea acestor obligații poate atrage sancțiuni contravenționale.Dacă te muți sau îți schimbi reședința, NU UITA să anunți responsabilul cărții de imobil și să actualizezi datele!”, precizează reprezentanții ULAL Arad.

Foto: Arhivă, caracter ilustrativ

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.