Comisiile juridică şi de sănătate ale Senatului au aprobat, marţi, cu majoritate de voturi, propunerea legislativă privind introducerea certificatului digital COVID-19 pentru angajații unor unităţi publice şi private.
Propunerea legislativă, formulată de PNL și UDMR, stipulează că certificatul atestă îndeplinirea uneia dintre următoarele condiţii: trecerea a cel puţin 10 zile de la vaccinarea cu schema completă împotriva virusului SARS-CoV-2; trecerea prin boală şi încadrarea între a 15-a şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu acest virus şi rezultatul negativ certificat al unui test RT-PCR (valabilitate 72 ore) sau antigen rapid (48 de ore).
Proiectul de act normativ prevede că personalul unităţilor sanitare publice şi private, aflate în subordinea sau coordonarea Ministerului Sănătăţii, din cadrul caselor de asigurări de sănătate, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne şi unităţilor subordonate, precum şi din cadrul laboratoarelor de analize medicale este obligat să prezinte certificat digital al UE privind COVID-19.
Printr-un amendament, a fost adăugat personalul unităţilor de asistenţă medicală profilactică şi curativă şi persoanele fizice care activează ca furnizori de servicii medicale, de dispozitive medicale şi de medicamente.
„Dispoziţiile (…) se aplică şi autorităţilor, instituţiilor publice şi de interes public, de utilitate publică şi celorlalte unităţi publice, centrale şi locale, regiilor autonome, operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea în clădiri de birouri private cu mai mult de 50 de persoane simultan. În cadrul entităţilor publice şi private, obligaţia prezentării certificatului digital al UE privind COVID-19 revine membrilor Camerei Deputaţilor şi ai Senatului, persoanelor care ocupă funcţii publice sau de demnitate publică, precum şi tuturor categoriilor de personal care îşi desfăşoară activitatea în cadrul respectivelor entităţi”, se arată în amendamentele adoptate de comisii.
De remarcat, că raporturile de muncă în baza cărora îşi desfăşoară activitatea personalul (din unităţile publice şi private enumerate mai sus) care nu prezintă certificatul digital al UE privind COVID-19 se suspendă de drept, fără plata drepturilor salariale, pe o perioadă de 30 de zile. Suspendarea se constată prin dispoziţia scrisă a organului de conducere al unităţii. În situaţia în care personalul din unităţile publice cumulează 30 de zile de suspendare, raportul de serviciu încetează de drept.
Propunerea legislativă are și scăpări, în sensul că nu reglementează situația persoanelor care au trecut prin boală ca asimptomatice, lucru care l-a nemulțumit pe Adrian Streinu-Cercel, preşedintele Comisiei de sănătate.
Propunerea legislativă privind introducerea certificatului digital COVID-19 pentru angajații unor unităţi publice şi private va fi suspusă la vot în plenul Senatului dar ultimul cuvânt în acest sens îl va avea Camera Deputaților.
Surse: Digi 24, HotNews
Lasă un comentariu