Vatmani vs. șoferi, pe străzile Aradului! Mașini LOVITE INTENȚIONAT în trafic!? (FOTO)

Vatmani vs. șoferi, pe străzile Aradului! Mașini LOVITE INTENȚIONAT în trafic!? (FOTO)

Conflictul dintre vatmanii Companiei de Transport Public și conducătorii auto din Arad se acutizează.

Potrivit unei postări de pe o rețea de socializare, un vatman a lovit cu tramvaiul o mașină (vezi foto, jos) și a plecat apoi, senin, de la fața locului.

Întâmplarea dă apă la moară celor care susțin că există vatmani care lovesc intenționat mașinile cu tramvaiul, pe motiv că au „verde” la semafor și autoturismele le stau în cale.

În plus, au fost cazuri în care conducătorilor auto le-a fost solicitat să suporte reparațiile tramvaielor, pe motiv că ei sunt vinovați de producerea accidentelor. Cunoaștem chiar noi un asemenea caz, ca urmare a unui accident petrecut (din vina șoferului) la piciorul podului din Grădiște, care putea fi însă evitat dacă vatmanul ar fi avut bunăvoința să frâneze.

Toate aceste aspecte ridică mari semne de întrebare vizavi de conduita vatmanilor în trafic, legat de care conducerea Companiei de Transport Public ar trebui să ia măsuri. Desigur că există și șoferi indisciplinați, mai mulți decât vatmani indisciplinați, dar aceasta nu este o scuză!

https://www.facebook.com/muresanu.sorin.75/posts/10209474047469367?pnref=story

  1. de multe ori te prinde rosu si ramai pe linie mai ales la UTA iar ei vin ca apucatii si claxoneaza si te ameninta. nu mi se pare normal

    Raspunde
  2. Poate nu ar strica sa luati exemplul Timisoarei care a hasurat cu galben zonele in care traseul tramvaiului se intersecteaza cu cel a masinilor (vezi zona Hotelului Continental). Pe zona hasurata autovehiculele nu au voie sa stationeze si astfel s-au redus mult numarul de accidente si timpul de asteptare al tramvaielor de a se elibera traseul.
    Deasemenea, ma gandesc la faptul ca poate se cauta o solutie rasucita de a-si repara tramvaiele pe seama asigurarii RCA a autovehiculelor. Poate gresesc dar e o chestie la care m-am gandit pentru ca de foarte multa vreme tramvaiele vechi ale Aradului nu au mai fost inlocuite ci doar peticite si de unde bani? De la asiguratorii soferilor. Problema este ca acestora li se aplica sistemul de bonus-malus si se aleg cu plata politei RCA mai scumpa anul urmator.

    Raspunde
  3. Ati auzit de concursul dintre vatmani ?Castigatorul ia potul ,daca are cele mai multe accidente la sfarsitul anului!

    Raspunde
  4. prioritatea speciala a tramvaiului. noapte buna dragi bemevisti care nu stiu cat de lung l-i agregatu, dar au descoperit lamentarea pe fb.

    Raspunde
  5. Sunt niste neaveniti vatmanii astia din arad, de ex cand iesi de la mall si te opresti pe liniile de tramvai si ei sunt la gara s-au autogara si nu poti trece ca vin masini ei te clansoneza de parca vine vreun tren intercity si te ameninta. Am patit asa ceva de nu stiu cate ori.

    Raspunde
  6. vatmanii … niste culdusi, saraci si paduchiosi , de ciuda ca nu au bani nici de pită pe masă fac un pariu la inceputul anului care loveste cat mai multe masini peste an ia premiul. odata mi-a recunoscut un fost vatman de intelegere. in zona podgoria trec pe rosu mai tot timpul …

    Raspunde
  7. Cam ești bun de plata sa îți repari masina,nu te supăra dar pana la semafor mai era 1 metru dacă nu doi,puteai sa mergi mai i n fata ca nu aveai mașină în fata,acum ne plângem pe facebook ca nu știm sa ne încadrăm unde trebuie.

    Raspunde
  8. Orlando , sa imi zici si mie de unde ai pontul asta . Adica , unde ai auzit asa ineptie ca vatmanii lovesc intentionat , sau fac pariuri intre ei pe tema numarului tamponarilor. Sau , poate ar fi bine sa punem mana de la mana sa luam un avocat si sa te dam in judecata pentru denigrare. Te-ai gandit macar un minut ca majoritatea vagoanelor au deja de doua ori nirma de casare , sau ca calea de rulare e vai de steaua ei, sau ca temporizarea semafoarelor e facuta de Bugs Bunny? Si ceea ce e mai grav , CTP e mulsa de politicienii care iti baga tie bani in traista , ca sa poti fi patron media? Dintr-un ziar credibil , ati ajuns la nivelul cek mai de jos al fituicilor de scandal. Vai si amar. Eu te sfatuiesc sa retractezi ceea ce ai fircalit mai sus. Sau poate tw ajutam noi sa inchzi taraba….

    Raspunde
    • flv presupun ca este acel poponar pe nume flavius care a fost vatman vre-o trei luni dupa care si-a bagat lichidarea
      astfel de bolnavi mintali lanseaza astfel de ineptii ,cum ca vatmanii fac concurs , cine loveste mai multe masini

      Raspunde
  9. Sunt M Costut, cel autentic.
    Tonton, Orlando doar face dintr-o supozitie un material pentru cititori, doar nu crezi ca trateaza acesta tema serios, ci doar alimenteaza starea natiei. Din pacate asta face o mare parte a presei, in acest caz isi aduce contributia la amplificarea unor conflicte absurde, aici ma refer la cele din trafic. Asa cum ai precizat Tonton – CTP, cred si eu ca, e mulsa de politicieni, or noi nu putem banuii pana unde se intinde lista beneficiarilor. In tot cazul, cand am solicitat celor din media locala sa publice Urzeala Sacalului, am ramas la stadiul de promisiuni. Daca publica cineva local lucruri serioase, ti-as recomanda Special Arad, pe care tin sa-i felicit pe aceasta cale. Celelalte publicatii, par a fi de casa, ale primarului Falca, care in opinia mea este un dezastru pentru Arad.
    Revenind la subiect, vatmanii sunt salariati model pe care i-ar dori orice patron. Prostia asta ca vatmanii lovesc autoturisme intentionat poate fi luata in calcul doar de creduli, daca s-ar intampla asa, la cat de haotic se conduce in trafic, numarul tamponarilor ar fi neverosimil. Caz in care, ar fi schimbata cu siguranta prioritatea in trafic. Vatmanii, NU au taria sa-si sustina mentinerea unor drepturi minimale prin negocierei, motiv pentru care lucreaza pentru minimul pe economie. In aceste conditii credeti ca au tupeul sa tamponeze autoturisme intentionat?! Conducerea CTP, zici Orlando? CTP are conducere? Eu as spune ca conducerea unei firme are anumite deziderate care nu le intalnim la CTP. In transportul public de persoane conducere A avut Oradea TL, care astazi e istorie. In Romania, societatiile din subordinea Consiliilor Locale sunt de regula, spre 100% conduse de partide politice, cu directori numiti pentru asumare de raspundere. Conditiile de lucru ale vatmanilor sunt mult mai proaste decat le-a descris Tonton, socotiti doar ca vatmanii lucreaza contratimp, la minut, orice intersectie blocata, orice semafor pierdut ii scoate de pe tura, ce sa mai spunem despre restrictiile de viteza, despre timpii alocati pentru itineraru de parcurs care nu sunt deloc in corelare cu cerintele si conditiile de lucru. Doresti sa scri Orlado despre transportul public? Iti ofer materiale cat pentru un foileton. Sa nu te indoiesti de asta, de curand mi-a confirmat-o city – managerul urbiei. Asa ca, Iti dau ocazia sa scri despre cum s-a aparat directorul interimar al CTP, dar si cel care tocmai a fost inlocuit, atunci cand li sa solicitat destituirea prin petiti adresate primarului si consiliului de administratie. Unde sa mai punem faptul ca acestia sunt aparati si de reprezentantii cei mai de seama ai sindicatelor, cei mai cuveniti, care isi aduc un aport considerabil pentru a prejudicia salariatii CTP. Reprerzentarea membrilor de sindicat la CTP se rezuma la ai scoate la pescuit sau te miri in ce excursie, sunt convins ca aceste iesiri se fac cu scopul de a edulcora efectele generate de negocierile Contractului colectiv de munca, altminteri sunt binevenite. Relatiile de munca in CTP sunt de la stapani la sclavi, fiindca doar stapanii pot ingaduii unora ceea ce le interzice altora. Cata vreme, legea nu face nici o exceptie, conditia tuturor este aceeiasi , n-ar trebuii sa existe nici satapani nici sclavi. La CTP, cei care trebuie sa asigure relatii optime de lucru, conditii de lucru, salarizare, o minima protectie propiilor salariati, propiilor membri de sindicat, se ocupa de represalii, de oprimarea oricaror libertati firesti. Curios, liderul de sindicat pretinde respect desi isi sfideaza colegii, propii membrii, se duce pur si simplu peste slariatii sa le reproseze ca doresc altceva, sa le reproseze una alta, de parca pe oameni ar trebuii sa-i satisfaca compromisurile lui, avantajele lui. Or, toate aceste date fac ca in principal vatmanii sa fie numeric deficitar fata de necesar, multi dintre ei prestand munca interzisa contrar art 121 alin. 2 din Codul muncii, pentru asi face un venit cu care sa se descurce. in conditii de lucru inumane, cu toata lumea impotriva lor. Asa fiind, mai puteti crede ca vatmanii sunt oamenii cu dispozitie de a face tamponari intentionate, mai puteti crede ca propia conducere are motive reale sa ia masuri asupra acestora. Personal, cred cu tarie ca conducerea CTP este daor de decor. Nu cred ca aceasta conducere sa fi facut ceva pentru a atrage calatori spre transportul public, pentru a-si pastra salariatii de calitate. In consecinta, de curand sau facut trei seriii de vatmani (cursuri de calificare), insumand un total de NOUA persoane, dupa prima serie doua persoane au platit contractul renuntand la aceasta profesie atat de draga voua. Iar conducerea CTP-ului in ultima perioada de timp s-a evidentiat doar cu probleme penale, cu toate acestea consiliul de adminiatratie in frunte cu city mamagerul Aradului persevereaza prin a mentine staful de conducere cu mici rotatii pe functii.
    Orlando, daca vrei sa militezi pentru o cauza drepata – fi un pecursor pentru instalarea la conducerile unitatiilor din subordinea CLM a unor oameni cu referinte profesionale si nu politice, asta ar fi o treaba serioasa pentru presa. Altfel spus, decat sa srii despre nimicuri mincinoase, vorba lui Tonton, mai bine inchide taraba.

    Raspunde
  10. Orlando tata, cred ca ti s-a cam stins lumina . Goana dupa senzational dauneaza grav credibilitatii. Hai ma Orlando , ca propun eu sindicatului sa iti dam fo’ cinspe meleoane sponsorizare. Poate scrii de bine. Rusine ma , mercenar mic de doi bani

    Raspunde
  11. Toni, esti dus cu capul. Asta e simpla relatare a unei intamplari. Daca vrei si tu dar si ceilalti colegi de-ai tai sa vorbiti si sa va asumati cele spuse eu sunt de acord sa scriu un articol serios pe tema. Pe bune. Marinel, am citit postarea ta si iti zic acelasi lucru: sunt dipus sa facem un articol serios pe tema. Cautati-ma dupa 16 iunie!

    Raspunde
  12. Da ma , adevarat sunt prost. O relatare obiectiva presarata cu opinii sau mai bine zis consideratii personale ale autorului , dubios de tendentioase. Desi nu mai sunt la CTP , musai sa le iau apararea fostilor colegi. Orlando….NO GOOD , NO GOOD AT ALL….

    Raspunde
  13. Orlando, reiasa din postarea mea, de mai sus, ca nu se pune problema asumarii de raspundere. Nu sunt vorbe goale. Dispun de un biblioraft de documente inregistrate oficial, fie la CTP, fie la diferite institutii ale statului. Ma astept in ceea ce te priveste sa faci dovada omului de presa creativ, responsabil dar mai ales obiectiv, cu reflectare la libertatea morala. Te voi cauta dupa data de 16 precum mi-ai recomandat. Sa auzim de bine!

    Raspunde
  14. Deci Orlando. Dupa ce vii din inspectia hotelurilor de 5* , promit ca imi iau liber de la job si vun in Arad. Cu documente si cu argumente. Dar, iti promit cross my heart , ca daca dupa ce te voi „ilumina” deapre ce si cum e la CTP , nu dai o dezmintire la articolul asta , am sa imi canalizez atat resursele , cat si energia sa iti inchid fituica asta jalnica.

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.