Claudia Boghicevici, vicepreşedinta Consiliului Judeţean Arad, a organizat luni, 7 noiembrie 2016, o şedinţă de lucru în vederea semnării unui Protocol de colaborare între instituţii abilitate, pentru facilitarea obţinerii drepturilor conexe certificatului de handicap pentru copiii diagnosticaţi cu autism, dar şi cu alte boli grave.
Necesitatea unui astfel de Protocol a fost pusă pus în discuţie, vineri, 4 noiembrie, în urma întâlnirii dintre instituţiile de profil ale statului, ONG-uri, părinţi ai copiilor bolnavi de autism şi actriţa Manuela Hărăbor.
Propunerea eliminării birocraţiei în întocmirea dosarelor pentru aceşti copii cu probleme a plecat de la părinţi, nevoiţi să piardă timp şi bani în vederea obţinerii drepturilor de care beneficază: „am numărat peste 25 de vizite individuale la diferite instituţii în vederea obţinerii certificatului şi drepturilor de care beneficiază copilul meu: 2 la psiholog, 2 la medic/spital, la medic de familie, la psihologul şcolii, 2 la DACC la ancheta socială, 2 la comisia de evaluare pentru încadrarea în grad de handicap, la copiat acte, înapoi DGASPC pentru buget suplimentar, la notar, apoi la DACC pentru depunerea documentelor pentru indemnizaţie, la alocaţie, la şcoală pentru adeverinţă, la CJRAE pentru certificate de încadrare şcolară, pentru rovignetă etc.”, a spus unul dintre părinţii prezenţi la întâlnire, potrivit comunicatului de presă emis de Consiliul Judeţean Arad.
Claudia Boghicevici a susţinut necesitatea colaborării instituţionale, pentru a evita eforturile inutile pe care aceşti părinţi trebuie să le depună pentru a obţine drepturile copiilor. Între aceste propuneri se află:
- reducerea numărului de drumuri între instituţii;
- înfiinţarea unui birou comun autorizat (având în vedere că aceste instituţii sunt răspândite în tot oraşul)care să primească actele şi să le transmită între instituţii;
- buna informare cu privire la drepturile deţinătorilor de Certificat de handicap – prezentarea unei liste complete a beneficiilor odată cu înmânarea Certificatului;
- eliminarea obligativităţii prezenţei la Biroul de copiat acte – toate cererile şi formularele să fie disponibile, oferite odată cu certificatul.
Următoarea întâlnire va avea loc în data de 14 noiembrie 2016, când instituţiile în cauză vor veni cu măsuri concrete întreprinse pentru a pune în practică acest protocol de colaborare.
Lasă un comentariu