O probă de soft enduro, deschisă tuturor și renașterea unei prietenii între enduriștii români și francezi, care datează încă din timpul Revoluției
120 de Ore în Carpați – EnduRoMania se derulează pe un teritoriu muntos de 40.000 km² în zona Enduro-Campului din Brebu Nou (județul Caraș-Severin, în Banat)
UN CONCEPT ORIGINAL, REGULI FOARTE SIMPLE : FIECARE ARE LIBERTATEA DE A ALEGE ÎN FUNCȚIE DE APTITUDINILE SALE
Pe parcursul a 5 zile, între 1 si 6 august, deci în cele 120 de ore, participanții trebuie să acumuleze un maximum de puncte pe măsură ce trec prin cele 80 de Check Pointuri care se găsesc pe o rază de 70 de kilometri. Valoarea punctelor atribuite depinde de o anumită dificultate de acces din fiecare Check Point, clasate de la 1 la 4. Cu excepția prologului menit să inițieze participanții și să le evalueze nivelul, piloții decid singuri Check Pointurile către care se vor îndrepta și traseul pe care îl vor face pentru a ajunge acolo. Participanții nu sunt presați de un contra cronometru, nu există niciun Check Point obligatoriu și nici trasee impuse. Doar încadrarea în cele 120 de ore pentru a aduna punctele.
Prietenii motocicliști din Franța adaugă câte ceva în stilul „ca la francezi”. Este vorba despre un prolog delirant, un reportaj foto digital profesional de calitate, oferit tuturor participanților dar și alte surprize care trebuie să rămână secrete (de exemplu filmarea participanților cu o dronă echipată cu o cameră video).
O ÎNTÂLNIRE DESCHISĂ TUTUROR
Piloți debutanți sau cu experiență, această probă se adresează tuturor. Pentru asigurarea securității piloților, ea se derulează în echipe de cel puțin 3 vehicule astfel încât să iși poată acorda un ajutor reciproc, în caz de urgență. În cazul piloților fără echipă, aceștia vor fi îndrumați de către organizatori la sfârșitul prologului. Ghizi experimentați pot, de asemenea, să însoțească atât începătorii cât și piloții experimentați care și-ar dori să trăiască la maximum acest challenge de tip hard-enduro.
Pentru a ajuta participanții, acestora li se va da o documentație detaliată și hărți ale regiunii la scara 1:100000, hărți în format electronic UIN și navigare GPS (este recomandat sistemul de navigație Garmin cu intrare USB). Hărțile sunt actualizate în fiecare an, iar accesul la Check Pointuri se poate face cu ajutorul unui simplu smartphone. Surprinzător, acoperirea standard a rețelei de telefonie mobilă este disponibilă peste tot în aceste regiuni muntoase ale României; mai ales rețeaua Orange.
De asemenea, organizatorii sfătuiesc echipele cu privire la itinerare. Pentru a ajunge la un Check Point de nivel 3 sau 4, ei propun, mai ales trailurilor, alternative mai rapide.
Trebuie reținut faptul că ghizii experimentați sunt disponibili la cerere pentru a acompania echipele începătoare dar și cele experimentate, cautând spoturi de tip hard-enduro.
UN EVENIMENT CE RESPECTĂ MEDIUL ÎNCONJURĂTOR ȘI LOCUITORII
Piloții trebuie să circule pe rute deschise circulației și exploatării agro-forestiere. Ei trebuie să respecte ceilalți utilizatori, fauna și flora dar si codul rutier (de exemplu, în orașe, este interzis mersul doar pe roata din spate). Este interzisă, de asemenea, ieșirea de pe piste, iar condusul pe timpul nopții nu este recomandat în zonele de altitudine (pentru a nu deranja urșii, lupii, câinii ciobanilor…sau chiar vampirii!). Este vorba despre o probă enduro ce are ca scop descoperirea, în armonie cu natura și viața locala.
BONUSURI ATRACTIVE
Participanții pot câștiga puncte bonus. Astfel, prețiosul bonus „Descoperire” recompensează echipele care au deschis un traseu încă ignorat, dar interesant. Bonusul „Mediu înconjurător” este atribuit celor care semnalează daunele aduse mediului înconjurător. Bonusul „Duo”este acordat trailurilor cu pasageri. Bonusul „Cylindrée” este oferit motocicletelor cu cilindree mică (50, 80 et 125 cm3), bonusul „Vintage” motocicletelor de 15 sau mai mulți ani, iar bonusul „Papy” piloților care depășesc vârsta de 50 de ani.
Evident, cum este vorba despre o întâlnire între prieteni, ajutorul acordat celorlalte echipe este, de asemenea, recompensat.
UN TEREN IDEAL
Banatul este o regiune muntoasă cu altitudini mici, mijlocii si mari, având 3 vârfuri care depășesc 2.000 de metri. Viața rurală este încă foarte activă, drumurile și cărarile de trecere sunt numeroase. În schimb, rețeaua de drumuri este puțin dezvoltată, cu zone de 8.000 de km2 fără niciun drum asfaltat. Banatul oferă deci multe itinerare, de la drumuri forestiere la trasee vertiginoase de exploatare, de tipul hard-enduro.
ENDURO – CAMPUL DIN BREBU, ATMOSFERA SI POSIBILITĂȚILE OFERITE SPECTATORILOR PENTRU CAZARE
Situat în inima satului Brebu Nou, (Weidenthal, un fost sat german), enduro-campul fundației EnduRoMania dispune de un teren de primire de 9.000 de m2 cu hotel, restaurant, camping, sală de conferințe. Seara, în faimosul pătrat „foc de tabără”, piloții adoră să stea, precum o familie, pentru a medita asupra frumuseților lumii. Un atelier mecanic, o școală de pilotaj cu închiriere de motociclete și echipa de ghizi a excelentei echipe „Adrenalin Racing” completează structura interioară.
Familiile îsi pot petrece timpul liber în partea de jos a satului, acolo unde există un lac mare care permite practicarea a numeroase activități nautice.
Fie că au nevoie de mai multa independență sau că doresc să socializeze cu locuitorii, pot face acest lucru în camere, studiouri, apartamente de oaspeți din cadrul satului Brebu Nou și din împrejurimi. Enduro-Campul dispune și de o opțiune camping, iar pentru bugetele limitate, există campingul în natură.
PILOȚII ROMÂNI SUNT INVITAȚI CU MULTĂ CĂLDURĂ
Întâlnirea 120 de Ore în Carpați- EnduRoMania nu este organizată doar pentru francezi. Piloții veniți din toate colțurile lumii, mai ales obișnuiții EnduRoManiei Classic vor putea, de asemenea, participa.
Participanții francezi au achitat o taxă de înscriere pentru această întâlnire, plătind suma de 250 de euro. Pentru ca această probă să fie accesibilă tuturor, aceasta a fost gratuită pentru motocicliștii români.
RENAȘTEREA UNEI PRIETENII ÎNTRE MOTOCICLIȘTII DIN ROMÂNIA ȘI DIN FRANȚA, CARE DATEAZĂ ÎNCĂ DE LA REVOLUȚIE
Este o poveste de prietenie, aceea care unește experiența a doi pasionați, încă din tinerețe, de aventurile autentice pe motocicletă, în România , un francez și un român.
Încă din ianuarie 1990, Jean-Christian Tirat, câștigătorul primei ediții EnduRoMania din 1995, se afla în România, la întâlnirea prietenilor motocicliști. El a participat chiar și la punerea bazelor faimosului Romanics, aceasta fiind cea mai selectivă probă enduro din lume, organizată în România.
Împreună cu complicele român Sergio Morariu, ei sunt astăzi organizatorii evenimentului 120 de Ore în Carpați – EnduRoMania, cărora li se alătură, în mod natural, asociația română APCRF APCFR- Asociația România Franța Amicale France Roumanie.
Această prietenie a avut diverse moduri de a da roade : de exemplu, Patrick Boissy, un francez care a facut primele doua Raid des Carpates (1991, 1992) s-a îndrăgostit de frumusețea țării. El a creat o întreprindere la Gheorgheni. El este, de asemenea, consilier enduro la Federația Română de Motociclism (FRM). El va fi prezent, bineînteles, și la întâlnirea 120 de Ore în Carpați – EnduRoMania.
Alte nume mari se vor alătura. De exemplu Marius Soaita, un fost mare campion român al Dirt Track-ului care vine special din SUA.
Dan Pasteanu, motociclist din Sibiu, va fi, de asemenea, acolo: fost membru al organizării evenimentului Raid des Carpates. El este astăzi responsabil medical la Romaniacs.
Pe scurt, motocicliști din România, din Franța și din alte părți, reuniți pentru a celebra această prietenie care continuă să renască încă de la prima ediție 120 de Ore în Carpați – EnduRoMania.
Toată echipa voluntarilor organizatori ai întâlnirii 120 de Ore în Carpați – EnduRoMania: Jean-Christian Tirat și Sergio Morariu, EnduRoMania și Raid des Capartes, APCRF APCFR- Asociația România Franța Amicale France Roumanie.
Foto: EnduRoMania
Lasă un comentariu