În orașul Arad au apărut, azi, 50 de oglinzi. Acestea fac parte din campania Autoportret, care își propune să încurajeze trecătorii să își întoarcă privirea spre valorile orașului, dar și să redescopere bucuria de a aparține acestuia.
Oglinda este un prilej de a petrece timp cu tine și a dialoga cu sinele, de la nevoi superficiale la dezbateri intense care te macină. Când te privești într-o oglindă, primul lucru firesc pe care îl faci este să îți pui o întrebare. Oglinzile poziționate în puncte cheie ale orașului întreabă trecătorii Tu ce vezi?, oferind ca posibil răspuns reflexia orașului.
Alături de hashtag-ul campaniei, #misterARAD, doritorii sunt încurajați să publice pe conturile personale de pe platformele de socializare Facebook și Instagram fotografii realizate în oglinzile din oraș. Fie că este vorba despre propria reflexie sau despre detalii ale clădirilor pe care le surprind în oglindă, arădenii și nu numai sunt invitați să își întoarcă privirile spre sine și spre oraș. Oglinzile sunt amplasate în mai multe cartiere ale Aradului, în puncte strategice, care reflectă cel mai bine detalii importante ale acestuia, spun organizatorii.
Potențialul turistic al Aradului se află pe o pantă ascendentă, iar interesul străinilor pentru această zonă a crescut datorită implicării orașului în demersul de susținere a Timișoarei în procesul de dezvoltare culturală apărută odată cu câștigarea titlului de Capitală culturală europeană în anul 2021, susțin cei de CMCA.
„Orașele sunt ca oamenii. Când le descriem, ne reflectăm, de fapt, propria proiecție asupra locului despre care vorbim. Cu Autoportret ne propunem să invităm trecătorii să își întoarcă privirile spre oraș și să își amintească fiecare că Aradul este, în primul rând, format din cei care îl locuiesc. Noi, oamenii, suntem cei care dăm culoare spațiilor în care ne ducem viața. Noi suntem cei care influențăm cel mai mult dinamica orașului. Autoportret devine, astfel, platforma de dialog din stradă dintre tine și oraș, ca parte dintr-o campanie mai amplă. Scopul acesteia este ca, în 2021, polul cultural format pe axa Timișoara – Arad – Novi Sad să reflecte spiritul Est European care ne caracterizează și care pare momentan amorțit pe toate palierele, nu doar pe cel cultural, pe care îl vizăm”, detaliază Oana Vasiliu, specialist comunicare culturală al Neverland Place, agenția care semnează proiectul realizat prin Centrul Municipal de Cultură Arad.
Campania Autoportret continuă și în spațiul virtual, atât pe Facebook (https://www.facebook.com/AutoportretArad/), cât și pe Instagram (https://instagram.com/autoportret_arad). Prin imaginile publicate online sub hashtag-ul #misterARAD, trecătorii acestuia vor schița o nouă imagine a orașului, așa cum este văzută ea prin lentila fiecăruia.
Lasă un comentariu