Cu ce sa incep: campanii platite in Google Ads si Facebook/Instagram sau optimizare SEO. Intrebarea aceasta este formulata de foarte multa lume in momentul in care incepe sa investeasca in promovare online. Pentru un raspuns corect trebuie sa tinem cont de obiectivele afacerii si resursele necesare pentru a le realiza: buget, timp, oameni, etc.
Aici sunt cele doua mari diferente intre cele doua forme de promovare:
- Timp: SEO are nevoie de minim 6 luni pentru rezultate, iar campaniile platite de cateva ore.
- Sustenabilitate: SEO produce efecte pe termen mediu-lung, odata ce ai ajuns pe prima pagina, daca nu se intampla modificari majore, ai sanse sa ramai acolo. In cazul campaniilor platite daca nu mai ai buget, nu mai ai nici rezultate.
Optimizarea SEO este o activitatea cu mai multe componente: auditarea site-ului, optimizari on-site, respectiv campanii de link-building. In functie de industria in care se deruleaza competitia poate sa fie mai mica sau mai mare, iar rezultatele depind de continutul si viteza site-ului, adica de experienta de utilizator, dar si de autoritatea acestuia. Durata optima a unei campanii de SEO este de minim 6 luni si pana intr-un an. Optimizarea on-site poate presupune restructurarea site-ului pentru o mai buna indexare, creare de pagini si texte descriptive, denumirea imaginilor, optimizarea acestora. Completarea titlurilor si a descrierilor de pagina pentru ca robotii Google sa poata identifica oferta acelui site.
Optimizarea off-site se refera la generarea de linkuri valoroase catre site-ul pentru care se realizeaza campania de catre alte site-uri cu autoritate crescuta si relevante.
O optimizare SEO facuta cu instrumente neadecvate, de persoane cu pregatire profesionala slaba si fara referinte reale poarta riscuri majore: penalizari sau chiar excluderea din Google.
Rezultatele campaniilor paid pot sa apara din a doua zi: o campanie se seteaza cam in 30-40 de minute, se revizuieste de catre sistem si imediat dupa poate sa fie afisat la cautari. Sistemul are nevoie de timp sa invete, macar 30 de zile in care optimizam in mod continuu. Se platesc clickurile sau afisarile, in functie de obiectivul campaniei: conversie sau vizualizari, iar rezultatele depind de bugetul alocat si de calitatea reclamelor. Rata de click difera de la industrie la industrie, insa o rata de click de peste 5% se considera unul optim pentru reclamele text, rata de conversie variaza de la o industrie la alta, in medie o rata de conversie de 3% se considera deja o rata buna. Vanzarile depind foarte mult de nevoia pietei pentru produsele in cauza: daca ai o rata de click buna si totusi produsele nu se vand, problema este la nivel de site, oferta, produs, pret, etc.
Noi, la agentia de SEO, Netring recomandam atat SEO, cat si campaniile platite in functie de obiectivele afacerii. Daca ai nevoie de buget, atunci merita inceput cu campaniile paid ca sa produci profit, evident, daca exista cautari pe ceea ce vinzi. Daca insa ai timp si buget, merita folosite ambele instrumente simultan pentru rezultate vizibile si sustenabile.
Lasă un comentariu