OBLIGAȚIE și TERMEN LIMITĂ de la ANAF pentru PRIMĂRII și alte INSTITUȚII PUBLICE

OBLIGAȚIE și TERMEN LIMITĂ de la ANAF pentru PRIMĂRII și alte INSTITUȚII PUBLICE

Înrolarea în PatrimVen va deveni obligatorie începând din 1 martie 2022 pentru toate autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public, informează Direcția Generală a Finanțelor.

„Accesul la aceste servicii se face numai după depunerea formularului protocolului de aderare (PASS) reglementat de Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 2632/2016 (disponibil pe site-ul www.anaf.ro) pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanțelor Publice puse la dispoziția autorităților şi instituțiilor publice prin sistemul informatic propriu şi aprobarea accesului la serviciile disponibile în cadrul sistemului informatic PatrimVen”, precizează Finanțele Publice.

De remarca, că pentru înrolarea administratorilor de interoperativitate este necesară prezența acestora, o singură dată, la un ghișeu teritorial al ANAF pentru înregistrarea cu un minim de documente, respectiv cartea de identitatea persoanei în original, fișierul de export al certificatului digital calificat deținut de persoană pe suport electronic, cererea de numire sau revocare administrator de interoperabilitate, pentru gestionarea drepturilor de acces ale utilizatorilor din partea autorității/instituției publice semnată şi ștampilată de reprezentantul legal al acesteia.

Utilizarea  sistemului   informatic   PatrimVen de către autorități şi instituții publice sau de interes public conduce la o eficientizare a activităților instituționale, precum şi la o îmbunătățire a activităților de administrare şi vine în sprijinul cetățenilor care nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la sediul organului fiscal, în special în condițiile epidemiologice date de răspândirea noului coronavirus, pentru obținerea documentelor/adeverințelor de venit necesare şi depunerea lor la Primăria de domiciliu/ unități școlare, după caz.

Informații suplimentare se pot obține astfel:
–        prin Formularul Unic de Contact: https://www.anaf.ro/asistpublic/;
–        telefonic, apelând Call Center-ul ANAF, la nr. 031.403.91.60;
–        telefonic, la numerele de telefon aferente unităților fiscale teritoriale.
–        la sediile unităților fiscale, în cadrul structurilor de asistență pentru contribuabili.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.