CJA a alocat, din resurse proprii, aproape 60 de milioane de lei pentru întreținerea drumurilor județene.
Consiliul Județean Arad (CJA) are proiecte importante de modernizare a drumurilor județene, majoritatea din fonduri europene. Pe lângă aceste proiecte, în 2022, CJA a alocat, din resurse proprii, 57,6 milioane de lei, pentru întreținerea drumurilor județene. Acestea sunt determinate de degradarea sau uzura stratului de asfalt, principalul rol fiind acela de a asigura condiții optime necesare desfășurării în siguranță a circulației rutiere.
„Județul nostru are aproximativ 1200 de kilometri de drumuri județene. Noi avem obligația să asigurăm drumuri sigure pentru toți arădenii, prin întreținerea acestora, inclusiv prin așternerea covoarelor asfaltice. Această sumă cuprinde întreaga activitate de întreținere a drumurilor, iar proiectul nostru este ca, în trei ani, printr-un contract cadru multianual, să așternem covor asfaltic pe o lungime de 270 de kilometri”, a afirmat Răzvan Cadar, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad.
Activitatea de întreținerea a drumurilor publice la nivelul județului Arad cuprinde: asigurarea esteticii rutiere a drumurilor, întreținerea drumurilor laterale și întreținerea curentă a podurilor, podețelor, întreținerea platformei drumurilor, decolmatarea șanțurilor precum și prevenirea efectelor inundațiilor, întreținerea și montarea de indicatoare și parapete metalice necesare siguranței circulației rutiere. Întreținerea drumurilor județene se execută pe tot parcursul anului, inclusiv în perioadele reci, când temperatura ajunge sub zero grade Celsius, cu mixtură stocabilă la rece.
De asemenea, au loc lucrări de întreținere a suprafețelor de asfalt prin lucrări de impermeabilizare și rectificare a denivelărilor apărute la drumurile modernizate/reabilitate, ieșite din garanția acordată de constructor, precum și refacerea acostamentelor în zonele unde acestea au cedat sau nivelul lor este mai jos ca și stratul de asfalt. Nu în ultimul rând, se vor monta camere video pe drumurile județene, în locații cheie, pentru prevenirea și sancționarea depășirii de tonaj a transporturilor de materiale, cât și pentru urmărirea lucrărilor de deszăpezire.
Foto: Arhivă
Lasă un comentariu