Traseul final al Drumului Expres Arad – Oradea, ce va avea o lungime de 120 de kilometri, a fost votat în unanimitate de consilierii judeţeni bihoreni.
Conform studiului de fezabilitate, traseul final are o lungime de 120,1 kilometri, pe cea mai mare parte cu profil de autostradă, fiind proiectată pentru o viteză de rulare de 140 kilometri/oră.
Pe parcursul derulării studiului de fezabilitate, s-au schimbat uşor traseele în zona municipiului Arad pentru că urmează să se facă o joncţiune cu Centura Arad în zona de nord. De asemenea, a fost o modificare la Salonta, prin apariţia legăturii dintre Salonta şi Bekescsaba pe profil de drum expres. Prin urmare, a apărut o porţiune nouă de 7 kilometri.
Referitor la conexiunea cu căile rutiere existente, au fost considerate un număr de 12 noduri rutiere dispuse în judeţele Arad şi Bihor. Traseul prevede, de asemenea, construirea a 75 de poduri şi pasaje.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care este partener al proiectului, alături de cele patru autorităţi, a anunţat la începutul lunii că a depus aplicaţia de finanţare pe fonduri europene pentru proiectarea tehnică a viitorului drum, care va avea regim de autostradă, în valoare de 53 de milioane de lei, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare.
Foto: În imaginea atașată este traseul Alternativa 4.
Lasă un comentariu