Mai mulţi producători din industria auto au rechemat în service modele de maşini vândute în România pentru a repara o problemă apărută la airbag-uri, care le-ar putea fi fatală participanţilor la trafic.
Această măsură a fost luată după ce la nivel mondial trei oameni au murit și peste 100 au fost răniţi.
În caz de impact, airbagurile defecte, realizate de cea mai mare firmă de profil la nivel mondial (Takata) se declanșau şi aruncau în pasageri bucăţi de plastic. Victimele arătau de parcă ar fi fost împuşcate sau înjunghiate, potrivit rapoartelor poliţiei americane, citate de CNN Money.
Problema a fost depistată la capsa pirotehnică ce declanșează capacul airbag-ului. Dacă aceasta nu funcţionează corect, atunci perna cu aer rupe acel capac, iar bucăţi de plastic sunt aruncate violent în interiorul autoturismului.
Takata este subiectul unei investigaţii în Statele Unite, existând suspiciuni că ar fi ascuns intenţionat acest defect. Reprezentanţii companiei au declarat că vor coopera cu autorităţile.
Din fericire, în România nu au existat victime până acum.
Totuşi, BMW a decis să schimbe piesele care ar putea avea probleme, fiind vizate toate modelele Seria 3 din ţară, fabricate între luna mai 1999 şi luna august 2006.
Specialiştii companiei germane au identificat până acum în România 277 de maşini care sunt dotate cu airbag-uri Takata.
Și Toyota a anunţat cei 41 de clienţi care deţin un automobil Yaris să vină în service, după ce în primăvară a chemat peşte 100 de maşini Corolla. Reparaţia durează 30 de minute şi se face pe cheltuiala producătorului.
Pe lângă acestea, mai sunt vizate şi 21 de maşini Honda, fiind vorba de modelele CR-V şi Stream din 2002-2003.
Reprezentanţii Ford susţin că maşinile lor din România nu sunt afectate.
Deşi nu au comunicat faptul că ar fi probleme la modelele vândute în ţara noastră, la nivel mondial producători auto precum Nissan, Mitsubishi, Mazda, Subaru şi Chrysler folosesc airbaguri Takata.
Foto: caranddriver.com
Lasă un comentariu