În judeţul Arad s-au înscris pentru a susţine Bacalaureatul, în prima sesiune din acest an, un număr de 3.563 de candidaţi, din care 2992 sunt absolvenţi ai claselor a XII-a seria 2014, iar 571 provin din anii precedenţi, informează prof. Mariana Tocaciu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad.
Conform calendarului de examen, în perioada 25 – 29 mai s-a derulat etapa de înscriere la examen a candidaţilor din seria curentă şi din seriile precedente. Baza de date privind centrele de examen, centrele de evaluare şi candidaţii se află pe platforma Bacalaureat 2015.
În intervalul 8 iunie – 26 iunie se vor desfăşura probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, organizate în cele 41 de unităţi şcolare liceale din judeţ. Organizarea şi desfăşurarea probelor de evaluare a competenţelor este coordonată de comisia de evaluare din fiecare unitate şcolară, numită prin decizia inspectorului şcolar general, pe baza propunerilor unităţilor şcolare.
Cu o zi înaintea desfăşurării probei la limba română, pe 28 iunie, în şedinţă publică va avea loc stabilirea componenţei comisiilor din centrele de examen şi de evaluare, prin tragere la sorţi, electronică, din lista aprobată de Comisia Judeţeană de Bacalaureat.
„Probele teoretice, scrise şi orale, care vor începe în data de 29 iunie cu proba scrisă la Limba şi literatura română, se vor desfăşura în 15 de centre de testare, din care 11 în municipiul Arad şi 4 în judeţ, respectiv în 5 centre de subcomisii, toate în judeţ. Lucrările scrise vor fi corectate în cele 4 centre zonale de evaluare, stabilite conform Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de Bacalaureat 2014”, a precizat prof. Mariana Tocaciu.
Probele teoretic scrise şi orale se încheie în 3 iulie, urmând ca pe 6 iulie, până la ora 12, să fie afişate rezultatele. În aceeaşi zi, până la ora 16, se vor putea depune eventuale contestaţii, care vor trebui soluţionate între 7 şi 9 iulie, pe 10 iulie urmând să fie afişate rezultatele finele.
Desfăşurarea probelor şi pregătirea unităţilor şcolare cu logistica necesară susţinerii probelor vor fi monitorizate de reprezentanţii ISJ Arad, prin inspecţie tematică.
Lasă un comentariu