Primăria Municipiului Arad a semnat, vineri, contractul de achiziţie a şase tramvaie noi, cu finanţare prin credit acordat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare,în valoare de 6.568.101,30 de euro, plus TVA.
Contractul a fost semnat de Gheorghe Falcă, primarul municipiului Arad, şi Gheorghe Sârbu, director general al SC Astra Vagoane Călători Arad SA.
„După 10 ani de mandat am atins obiective pe care nu mă gândeam că le vom atinge, atât la nivel de administraţie cât şi ca dezvoltare economică. În ultimele 12 luni industria arădeană a crescut cu 17%, exportăm componente de elicoptere şi submarine, vagoane de călători, vagoane de marfă, mobilă. Ca valoare a exporturilor, Aradul are de patru ori mai mult decât înainte de ’89. Sper ca, după semnarea acestui contract, Aradul să exporte şi tramvaie”, a declarat, cu acest prilej, primarul Gheorghe Falcă.
În continuare, acesta a mai spus că prin această achizişie, municipalitatea încheie un ciclu început în 2006, un ciclu de modernizare a infrastructurii liniilor de tramvai, ceea ce înseamnă servicii de calitate pentru cetăţeni.
„Suntem interesaţi ca, într-un oraş care devine din ce în ce mai modern, cu trafic din ce în ce mai puternic, să-i convingem pe cetăţenii noştri să folosească mijloacele moderne de transport în comun, să folosească din ce în ce mai mult viitoarele piste de biciclete, pentru că şi acolo suntem într-o derulare a unui proiect pe fonduri europene”, a adăugat Gheorghe Falcă.
La rândul lor, reprezentanţii companiei Astra Vagoane Călători Arad au declarat că acest contract este un succes meritat pentru industria românească, arătându-se încrezători că tramvaiului Imperio Eco va confirma aşteptările municipalităţii şi ale publicului, prin înaltele performanţe tehnice şi standardele de confort pe care le oferă, subliniind că acesta este tramvaiul cu cel mai redus consum de energie existent în prezent pe plan mondial.
Valer Blidar, proprietarul grupului de firme Astra Vagoane Călători Arad SA, a afirmat că semnarea acestui contract prezintă o mare importanţă, după şase licitaţii pierdute pentru că nu s-a putut demonstra că tramvaiul circulă undeva.
„În urmă cu doi ani, am achiziţionat o licenţă de la Siemens pentru un produs de top, care să aibă cel mai mic consum de energie, să ofere cele mai moderne condiţii de transport şi să aibă cea mai ieftină mentenanţă. Am realizat produsul, l-am omologat, dar, din păcate, nu l-am putut vinde pentru că la toate licitaţiile trebuia să dovedim că tramvaiul circulă, deşi normele UE prevăd că el poate să fie vândut dacă este omologat. De azi, ne vom putea prezenta produsul la toate licitaţiile şi vom reuşi să demonstrăm că este de top. La Arad, fiind oraşul nostru, preţul de vânzare al celor şase tramvaie va fi de 1,074 milioane euro plus TVA/bucată, un preţ promoţional, compania calculându-şi un profit modic, de 1 leu pe tramvai. Noi nu am vrut profit, ci am vrut să oferim un mijloc de transport modern locuitorilor oraşului Arad”, a spus Valer Blidar.
Directorul general Gheorghe Sârbu a precizat, la rândul său, că acesta este primul tramvai produs în România după o licenţă germană, a cărui prezenţă pe piaţă era iminentă, având în vedere vechimea tramvaielor care circulă acum şi care, majoritatea, nu mai corespund normelor europene în domeniu.
„Tramvaiul ce va fi livrat Companiei de Transport Public Arad corespunde celor stipulate în Caietul de Sarcini al licitaţiei. El va fi unul particularizat, făcut special pentru municipiul Arad. va avea 27 de metri lungime, va circula cu o viteză de 70 km la oră, va avea 40 de locuri pe scaune şi 160 de locuri în picioare şi, de asemenea, va avea şi o zonă destinată persoanelor cu handicap. Demn de menţionat e faptul că este tramvaiul cu cel mai redus consum de energie la nivel mondial, de 0,64 KW/km. Durata de utilizare a tuturor echipamentelor mecanice şi electrice solicitată este de minimum 30 de ani de funcţionare”, a adăugat Gheorghe Sârbu.
Primarul Gheorghe Falcă a precizat că decizia privind culoarea celor şase tramvaie va fi luată după o analiză care va avea loc în cadrul Primăriei Municipiului Arad, punctând însă că drapelul municipiului Arad este galben şi albastru.
Conform caietului de sarcini, primul tramvai va trebui să fie livrat beneficiarului într-un interval de 33 de săptămâni de la semnarea contractului, următoarele cinci urmând să fie livrate în alte 42 de săptămâni.
au mai facut o manarie
O afacere buna pentru falcuta,l-a scos din buda pe blidar cumparand , cele 6 tramvaie , iar el sa mai imbogatit bagand in buzunar un comision foooarteee consistent .
presupun ca se va face o pista speciala , in care aceasta minunatie ,sa nu se intersecteze cu alte vehicule ,si sa nu aibe de-a face cu semafoare montate din 200 in 200 de m de pe bulevard ,pentru ca nu vad cum ar putea altfel se circule cu mai mult de 12-15 km pe h cu care circula momentat tramvaiele prin Arad
o bucurie imensa pentru aurolacii si boschetarii din Arad , cumparand aceste tramvaie se va rezolva si problema construiri azilului pentru oamenii strazii din Arad . acestia vor fi printr-e cei mai fanatici adepti a lui falca , incepand din momentul in care vor lua in custodie primul astfel de tramvai .
33 saptamani , asta ar veni cam in jurul datei de 1 februarie 2015 , si urmatoarele din 8 in 8 luni aproximativ , va fii interesant de vazut cat de serios este Vasile Blidar si daca va respecta aceste termene ,.
ca stiti vorba aceea : CA LA NOI LA NIMENI !
de o calitate indoielnica ,aceste TIMISURI mai moderne sant niste rebuturi si fel ca tot ce se face in romania de niste muncitori prost platiti ,aceste tramvaie vor ajunge rapid sa nu mai circule din cauza defectiunilor ireparabile , iar in max 10 ani vor fi duse la casat.