Un nou scandal vizează industria auto. În timp ce milioane de mașini sunt chemate în service pentru înlocuirea airbagurilor defecte produse de Takata, acestea sunt montate, în continuare, pe mașinile noi.
Aproximativ 34 de milioane de maşini au fost chemate la reparaţii după ce airbagurile care explodează la impact au ucis cel puţin 11 persoane şi au rănit peste o sută. Acum, aceleaşi airbaguri sunt în continuare montate în uzinele auto. Toyota, Volkswagen, Fiat Chrystler şi Mitsubishi au confirmat că încă le folosesc pe noile modele.
Compania produce echipamente de siguranţă şi în România, la Arad.
Raportul arată că probleme ar fi la modele precum Audi R8, Audi TT, Volkswagen CC şi Mitsubishi i-MiEV.
Toyota recunoaşte acest lucru și spune că se aşteaptă să includă airbagul periculos pe 175 de mii de maşini din primăvara acestui an şi până în vara anului următor.
„Nu e o situaţie în care să poţi opri producţia de la buton. Tehnologia, planificarea, investiţiile, timpul de care e nevoie pentru a construi o maşină depăşesc orice altă etapă de producţie. Aşa că nu e o chestiune în care să scoţi un airbag Takata şi să pui altul în loc”, a precizat Eric Lyman, vicepreşedinte TrueCar.
Montarea airbagurilor periculoase pe maşinile noi este perfect legală, chiar dacă se ştie că pot fi responsabile pentru moartea pasagerilor. Singura cerinţă este ca autoturismele să fie rechemate în service până în 2018.
Lasă un comentariu