Deși au existat voci care dădeau ca sigură înființarea la Arad a unei fabrici a producătorului auto german Volkswagen, iată că nemții au preferat Serbia.
Între factorii care au contribuit la alegerea Volkswagen se numără, desigur, „condițiile” oferite de județul nostru, aceleași care au condus și vor mai conduce la închiderea unor companii multinaționale din zonele industriale ale Aradului: lipsa forţei de muncă, lipsa de perspective pe termen mediu şi lung, costurile tot mai mari de producţie (inclusiv cele cu salariile, care s-au majorat cu 50% în ultimii doi ani, la care se adaugă preţul energiei, majorat şi el cu 40% în ultimii doi ani), infrastructura de transport deficitară (costuri enorme pentru firme să aducă angajaţi de la zeci de kilometri, pe drumuri proaste ori foarte proaste), lipsa de sprijin din partea autorităţilor (se cunoaşte problema legată de transportul cu autobuzele în Zona Industrială Vest, unde firmele au ajuns să se înţeleagă între ele asupra orelor la care îşi duc angajaţii la lucru), chiriile mari, lipsa altor alte elemente de infrastructură decente (canalizarea, de exemplu) sau desele întreruperi ale furnizării energieie electrice. La toate acestea se adaugă, desigur, climatul de instabilitate din ţară.
Ce am pierdut?
Fabrica din Serbia va avea aproximativ 5000 de angajați, dintre care 650 vor fi ingineri. Investiţia se cifrează în jurul a 1,4 miliarde de euro. Conform presei sârbe, primele maşini VW fabricate în Serbia vor fi lansate în 2023. Fabrica va avea o capacitate de producţie de 300.000 de maşini pe an şi va contribui cu 4,5 miliarde de euro la exporturile țării vecine.
Ce am pierdut?
Fabrica din Serbia va avea aproximativ 5000 de angajați, dintre care 650 vor fi ingineri. Investiţia se cifrează în jurul a 1,4 miliarde de euro. Conform presei sârbe, primele maşini VW fabricate în Serbia vor fi lansate în 2023. Fabrica va avea o capacitate de producţie de 300.000 de maşini pe an şi va contribui cu 4,5 miliarde de euro la exporturile țării vecine. Ma intreb ce fel de expert financiar esti , cand dai cu atata siguranta cifrele astea ?!
PS fa si calculul cati din angajatii din 1989 din fabricile aradului sunt acum emigranti , ca numarul celor ramasi fara servici de cand cu democratia nu esti capabil sa il aduni !
Eu cred ca cei de la VW stiu ce spun. Pacat ca s-a ratat investitia pt Arad si pt toata Romania e pacat.
Nu e nimic politic ! Ce ați fi spus dacă firma respectivă ar fi asigurat salariaților măcar jumătate din cât asigură în Germania la 8 ore ?!
Are Militzii si Securitati pe fiecare strada…