ATENȚIE când achiziționați PRODUSE SAU SERVICII! Cât de ușor puteți fi ÎNȘELAȚI

ATENȚIE când achiziționați PRODUSE SAU SERVICII! Cât de ușor puteți fi ÎNȘELAȚI

Comisia Europeană lansează #YourEUright, o campanie de informare publică privind drepturile consumatorilor din Uniunea Europeană.

Statutul de cetățean european conferă o serie de drepturi consumatorilor români și din țările UE, pe care aceștia nu le cunosc și astfel, le exercită în mică măsură. Publicitatea înșelătoare, clauzele contractuale abuzive și pachetele turistice neconforme sunt printre cele mai puțin cunoscute practici neloiale care încalcă drepturile consumatorilor din România, conform unui studiu recent realizat de Kantar Public pentru Comisia Europeană.

Campania #YourEUright promovează drepturile consumatorilor, în România, dar și în celelalte state membre ale UE. Inițiată de departamentul pentru justiție (DG JUST) al Comisiei Europene, aceasta se desfășoară simultan în zece țări din Uniunea Europeană și se adresează în special tinerei generații, cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani, care are un interes ridicat pentru tehnologie și sunt utilizatori activi ai rețelelor de socializare.

Consumatorii români, în calitate de cetățeni europeni, trebuie să își cunoască drepturile atunci când cumpără și folosesc produse și servicii, dar mai ales trebuie să fie informați despre modul în care pot să și le exercite. Cadrul legislativ european stabilește un set ferm de măsuri care să protejeze consumatorii atunci când întâmpină probleme cu comercianții”, a menționat conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte Asociația Pro Consumatori (APC), membră a Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC).

Deși un număr mare de consumatori români (61%) au întâmpinat probleme la cumpărarea/utilizarea de bunuri și servicii în ultimul an, 17% dintre aceștia nu au luat nicio poziție. Cele mai cunoscute drepturi europene la care apelează consumatorii români sunt: returnarea produselor achiziționate online în termen de 14 zile calendaristice și garanția gratuită de doi ani pentru produsele achiziționate online sau în magazin.

Reprezentanții APC subliniază riscurile la care se expun cetățenii în ceea ce privește publicitatea înșelătoare, cel mai puțin cunoscut drept al consumatorilor atât în România, cât și la nivelul Uniunii Europene.

Studiul complet, aici: http://www.apc-romania.ro

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.