Uniunea Locală a Asociațiilor Locative (ULAL) Arad anunță că administratorii de bloc că au timp până în data de 1 ianuarie 2022 să-şi obţină certificatele de calificare profesională necesare păstrării funcţiilor.
„De la această dată, persoanele care nu au urmat acest curs de calificare nu vor mai putea profesa. Administratorii angajaţi cu contract de muncă sau societățile de administrare a condominilor la asociaţiile de proprietari trebuie să deţină un certificat de calificare şi un atestat conform Legii nr. 196/2018, a asociațiilor de proprietari și a standardului ocupațional. Conform acestui standard, administratorii de imobile au primit titulatura de administratori de condominii. Cei care nu au urmat procedura până la această dată riscă să nu mai primească atestatul, întrucât pentru obţinerea acestuia se parcurg anumiţi paşi. Persoanele calificate trebuie să depuna un dosar conținând documentele prevăzute în cerere, care trebuie depusă la primăria de pe raza localitatății de domiciliu. Serviciul de specialitate din cadrul primăriilor trebuie să elibereze atestatul persoanelor care dovedesc că au urmat cursuri de specialitate”, a declarat Dorina Lupșe, președintele ULAL Arad.
Aceasta mai informează că, potrivit legii, „administratorii nu vor mai fi atestați de comisiile primăriei”. Conform președintelui ULAL Arad, fiecare localitate are un regulament propriu aprobat de consiliul local, privind procedura de eliberare a atestatului. Documentul eliberat va fi aprobat print-o hotărăre de consiliu local.
În municipiul Arad, printr-o dispozitie a primarului, o comisie eliberează trimestrial respectivul atestat.
Lasă un comentariu