Au început lucrările de reparații la tronsonul de autostradă Nădlac-Pecica

Au început lucrările de reparații la tronsonul de autostradă Nădlac-Pecica

Lucrările la autostrada Nădlac – Arad au fost reluate începând din această lună. Este vorba despre lucrări de reparații, pe care noul constructor, asocierea Astaldi – Max Boegl, le execută la primul tronson al autostrăzii – și anume Nădlac – Pecica.

În aceste zile se lucrează la kilometrul 0 + 50, la refacerea unui podeţ realizat de firma care a lucrat anterior pe tronson şi căruia i s-a reziliat contractul. Podeţul a fost executat mai sus decât ar trebui, lucru care ducea la inundarea terenurilor agricole din zonă.

„S-a lucrat la un podeţ care a fost executat de celălalt constructor, cu 80 de centimetri mai sus, ceea ce reprezenta un pericol pentru aproape 300 de hectare de teren agricol din zonă. Noi am eliberat autorizaţia de construire şi avem promisiuni că anul viitor se va putea circula pe autostradă”, a declarat Vasile Ciceac, primarul oraşului Nădlac.

Acesta mai spune că 20 de persoane din Nădlac vor fi angajate să lucreze la tronsonul respectiv de autostradă, Nădlac-Pecica.

Luna trecută, Dănuţ Dascălu, director adjunct al şantierului, a declarat că se va începe prin evaluarea lucrărilor realizate de Romstrade şi a eventualelor degradări apărute în perioada în care şantierul a fost abandonat, după rezilierea contractului cu fostul constructor: „Facem unele inspecţii pe teren, pentru a stabili metoda de continuare a lucrărilor şi pentru a evalua degradările care ar putea exista”. 

În ceea ce privește celălalt tronson, și anume Pecica – Arad, situația nu este deloc roză, deoarece lucrările sunt în „stand-by”.

Construcția autostrazii Pecica – Arad (lotul 2 din autostrada Arad – Nadlac) a fost oprită brusc în 2012, atunci când constructorul austriac, firma Alpine Bau, a intrat în faliment. Tronsonul în cauză fusese realizat în proportie de 85%.

Contractul cu Romstrade, pentru execuția primului lot, a fost reziliat în noiembrie 2012, motivația oficială fiind întârzierea lucrărilor. În aceeași perioadă, șeful Romstrade, Nelu Iordache, a fost acuzat de deturnarea a circa 6 milioane de euro din banii alocați autostrăzii.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.