Un procent de 90% dintre românii care au acces la internet au vizitat cel puțin un astfel de site în ultimele 6 luni, este rezultatul celui mai recent studiu efectuat de MKOR Consulting.
Este vorba despre magazinele online de fashion, pe care 90% dintre consumatorii din Româinia le-au accesat în ultima jumătate a anului, iar 65% au și cumpărat cel puțin o dată din magazinele vizitate.
Însă magazinele online sunt accesate pentru motive foarte diferite, nu numai pentru cumpărături. Ele sunt utilizate și ca surse de informare în 70% din cazuri, surse de inspirație (40%), dar și pentru a compara prețuri și a găsi produse pe care apoi românii le cumpără offline (34%).
„Dorința de a vedea și testa produsele și temerea că mărimile nu vor fi cele potrivite sunt principalii factori care îi determină pe consumatori să nu cumpere online”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting. De altfel, nepotrivirea mărimilor produselor este și principala cauză a returnării acestora (78% dintre retururi). Un procent de 48% dintre cei care au achiziționat articole vestimentare online în perioada respectivă au returnat produsele cel puțin o dată.
Chiar și așa, studiul mai arată că magazinele online se află pe locul al doilea, după mall-uri, ca destinație preferată pentru cumpărăturile de fashion: 54% dintre români obișnuiesc să își cumpere îmbrăcămintea, încălțămintea și accesoriile din mediul online. În general, consumatorii cumpără de câteva ori pe lună (34% dintre ei). Comparativ, în online, ei cumpără doar o dată la câteva luni (31% dintre respondenți). Sumele cheltuite pentru înnoirea garderobei se situează între 101-300 lei pentru mai mult de jumătate dintre români, atât în mediul online cât și în offline.
Promovarea în online atrage un număr mare de cumpărători potențiali. 45% dintre cei care au accesat magazine electronice de fashion au fost atrași de reclame pe Facebook, alți 34% au răspuns la un banner online, iar 30% au accesat o reclamă primită pe email. Două treimi dintre consumatori utilizează telefonul mobil în magazin, pentru a-i ajuta la cumpărături. Aplicațiile mobile sunt cele mai accesate, în acest sens: 57% folosesc aplicațiile mobile pentru a beneficia de oferte speciale.
Cum arată magazinul viitorului?
Experiențele digitale sunt cele mai apreciate de consumatorii români, când vine vorba despre magazinul viitorului. Practic, acesta ar trebui să fie accesibil de pe orice dispozitiv, să încorporeze noi tehnologii care să permit probarea virtuală și personalizarea experienței de cumpărare. Inteligența artificială, realitatea virtuală & augmentată și Internet of Things vor contribui semnificativ la personalizarea experienței la cumpărături.
„Există o foarte strânsă legătură între retail, tehnologiile digitale și experiența consumatorului. O adevărată «formulă de dragoste», după cum ne place să îi spunem, pentru experiența consumatorului”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 1.060 de respondenți, în octombrie 2017. MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.
Mai multe informații privind acest studiu se găsesc la adresa: https://mkor.ro/studii-proprii-mkor/studiul-digital-fashion-consumer-trends/
Lasă un comentariu