Reprezentanţii InfoCons au analizat 35 produse tip vopsea de ouă, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim din supermarket-uri, de la trei producatori/furnizori/distribuitori: Dr. Oetker RO SRL, Take Inteligent SRL şi Hometex SRL.
94.28 % dintre produsele ce au făcut obiectul studiului au menţionat pe etichetă capacitatea de vopsire. Acestea variază în funcţie de gramajul plicului şi tipul de vopsea folosită:
- cu 7 grame de vopsea granulată galben sau albastru se pot vopsi 10 ouă şi tot cu acceaşi cantitate de vopsea dar de culoare roşie sau verde se pot vopsi 12 ouă;
- cu 5 gr. de vopsea lichidă se pot vopsi 10 ouă sau cu 10 grame de vopsea lichidă se pot vopsi 30 de ouă.
Numărul de E-uri (aditivi alimentari) din produsele ce au făcut obiectul studiului variază între 1 şi 10, astfel:
- 3 % din produsele analizate au in continut 1 E – vopsea praf;
- 20 % din produse analizate au in continut 2 E – vopsea praf/ganulata;
- 9 % din produse analizate au in continut 3 E – vopsea granulate si vopsea lichida;
- 11 % din produsele analizate au in continut 4 E – vopsea lichida;
- 14 % din produsele analizate au in continut 5 E – vopsea lichida;
- 9 % din produsele analizate au in continut 6 E – vopsea lichida;
- 3 % din produsele analizate au in continut 7 E – vopsea lichida;
- 11 % din produsele analizate au in continut 8 E – vopsea lichida;
- 6 % din produsele analizate au in continut 9 E – vopsea lichida;
- 14 % din produsele analizate au in continut 10 E – vopsea lichida.
Produsele ce fac obiectul studiului au fost găsite sub diferite tipuri, şi anume: vopsea granulată, vopsea lichidă, vopsea praf şi cu diferite culori.
Toate produsele studiate au menţionate pe etichetă informaţiile privind gramajul atât per produs cât şi per pachet. Aceasta variază de la 5 grame/produs până la 12 grame/produs pentru cele ambalate individual şi de la 15 grame (3 buc x 5 g) până la 28 grame (4 buc x 7 g) pentru cele ambalate la set.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcuta în cunoştinţă de cauză. Studiul a fost realizat în perioada 25 Martie – 4 Aprilie 2016, pe baza informaţiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip vopsea de ouă, existente pe piaţa românească. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici.
InfoCons, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Lasă un comentariu