Cazul elevei bătute la Arad. Cum ajung copiii noștri să se transforme în niște brute. Explicațiile psihologului

Cazul elevei bătute la Arad. Cum ajung copiii noștri să se transforme în niște brute. Explicațiile psihologului

Cazul elevei bătute cu sălbăticie la Arad, care a ținut zile în șir capul de afiș al presei, are, desigur, explicațiile sale, de ordin psihologic în primul rând.

Cum ajung copiii noștri să se transforme în niște brute, să aibă comportamente animalice, să fie lipsiți de orice urmă de milă, de empatie, lăsându-se pradă unor instincte primare, a fost explicat, pentru NewsAr.ro, de Daniela Bogdan, psiholog clinician & terapeut:

„Este important de menționat, că dezvoltarea comportamentului agresiv la adolescenți este un subiect complex, influențat de multipli factori, inclusiv aspecte psihologice, sociale și de mediu. Înțelegerea acestui comportament necesită analizarea mai multor aspecte, incluzând procesele psihologice și dinamica interacțiunilor adolescente.

Adolescența este o perioadă critică în dezvoltarea umană, caracterizată de schimbări biologice, cognitive, emoționale și sociale. În această etapă, tinerii trec prin modificări hormonale și neurologice care pot influența comportamentul. Uneori, aceste schimbări pot duce la creșterea impulsivității și a reactivității emoționale, făcând adolescenții mai predispuși să manifeste comportamente agresive în anumite situații.

Unul dintre factorii importanți în dezvoltarea comportamentului agresiv este mediul în care adolescenții își petrec timpul. Familia, grupurile de prieteni, școala și mediul comunitar au un rol esențial în modelarea comportamentului lor. Expunerea la violență în familie sau în comunitate, relațiile disfuncționale cu părinții sau cu colegii, lipsa suportului emoțional și social pot contribui la manifestarea agresivității la adolescenți.

Pe lângă factorii de mediu, există și factori psihologici care pot influența comportamentul agresiv la adolescenți. Printre aceștia se numără stresul cronic, tulburările de sănătate mintală, tulburările de anxietate sau depresia, precum și dificultățile în gestionarea emoțiilor. Un adolescent care nu dispune de abilități adecvate de reglare emoțională sau care se confruntă cu stresul persistent poate manifesta comportamente agresive ca mecanism de apărare sau de eliberare a tensiunii interioare.

De asemenea, cercetările sugerează că există o corelație între expunerea la conținut agresiv în media și manifestarea comportamentului agresiv la adolescenți. Vizionarea constantă a programelor sau jocurilor violente poate influența percepția și reacțiile adolescenților în diverse situații sociale.

Dezvoltarea comportamentului agresiv la adolescenți este adesea rezultatul unei combinații complexe de factori. Este important să abordăm această problemă printr-o serie de strategii care să includă atât intervenții individuale, cât și intervenții la nivelul mediului înconjurător. Terapia cognitiv-comportamentală, antrenamentele în abilități sociale și de rezolvare a conflictelor, precum și implicarea activă a părinților și a comunității pot contribui semnificativ la reducerea comportamentului agresiv la adolescenți.

În concluzie, comportamentul agresiv al adolescenților este rezultatul unei interacțiuni complexe între factori biologici, psihologici și sociali. Înțelegerea și abordarea acestui comportament necesită eforturi integrate pentru a oferi adolescenților resursele și suportul necesar în dezvoltarea lor pentru a deveni membri responsabili și empatici ai societății.”

Daniela Bogdan  –  terapeut CBT / psiholog clinician

Citește și:
Elevă BĂTUTĂ CU SĂLBĂTICIE la Arad. Atenție! Imagini de o violență extremă

  1. Din pacate s-a cam lasat tacerea in acest caz. Fata ranane cu bataia si cu trauma. Iar batausii cu impresia ca se poate!!

    Raspunde
  2. profesorii care au stiut dar au tacut ar trebui dati afara din invatamant

    Raspunde
  3. Când problema educației încape pe mâinile specialiștilor e clar că soluțiile nu vor fi de nici un folos. Agresivitatea nu se dezvoltă, se moștenște, e în firea omului. Ea, trebuie ținută în frâu cel puțin în primii 7 ani, de către părinți. Apoi. școala prin respectul dobândit prin învățătură adaugă la baza pusă de părinți în copii. Aici însă, pot apare disfuncționalități, între ceea ce primesc în familii și ceea ce li se permite în societate. Respectiv între colegi, la școală. Legea ar trebui să dea dascălului mai multe pârghii prin care să-i pedepsească pe cei care nu se încadrează în echilibrul educativ cu care copiii vin din familii. Numai că, progresul s-a pus de-a curmezișul oricărei încercări a dascplilor să se impună corect în fața elevilor. Care, au drepturi. Pe vremuri noi aveam dreptul de a învăța. Și mult obligații. Nerespectarea lor ( se întâmpla și pe atunci) însemna ceva. Părinții chemați la școală, și apoi acasă disciplinare. Din aceia creștină. Din care n-a murit nimeni.

    Raspunde
    • dle Virgil nu mai traim in evul mediu si nici in comunism. bataia nu e rupta din rai, atrage dupa ea alta bataie fapt dovedit. o victima a violentei va deveni violenta. problema e de necunoastere, parintii acelor fete batause habar nu au de nimic, nu au observat ca odraslele lor au luat-o razna…….

      Raspunde
      • Nu vorbim de evul mediu. Nici eu n-am trăit acel timp. bătaie administrată copiilor de către părinți nu se încdrează în violență decât în mintea progresiștilor. Iar odraslele de care vorbiți sunt copiile acelor părinți care după cum spuneți nu au observat că au luat-o razna pentru că ei înșiși nu cunosc noemalitatea makoritară. Rezultatele noilor „învățături” dovedesc faptul că acestea( învățăturile) trebuie părăsite. Revenirea la aerul proaspăt a adevăratei educații, e soluția. Orice altceva va duce la reziltate de care vedem azi peste tot.

        Raspunde
  4. A explicat un psiholog ce si cum dar noi suntem mai destepti ca si el! Nu mai delirati că adevărul este că suntem scapati de sub control cu totii, manipulati toti!!

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.