Aproape o treime dintre produsele de ketchup vândute în supermarketuri și hipermarketuri conțin cinci E-uri, potrivit unui studiu al Asociației Naționale pentru Protecția Consumatorilor şi Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons. Pentru cele 26 de tipuri de produse analizate, numărul de E-uri variază între 1 și 9.
Mai exact, 30,76% dintre ketchup-urile vândute în super și hipermarketurile românești conțin 5 E-uri, 25 % – 2 E-uri, 23,07 % au în componență 4 E-uri, 7,69 % conțin 1 sau 7 E-uri, în timp ce 3,84 % din produsele analizate au în conținut 6 sau 9 E-uri, potrivit ANPCPPS.
Studiul a fost realizat pe 26 de produse tip ketchup, achiziționate în mod aleatoriu de inspectori din supermarket-urile românești. Au fost găsite și două produse ce nu au trecute datele de identificare ale distribuitorului.
„Din punct de vedere al cantității de sare pentru 100 de grame de produs, aceasta se situează între 1,9 grame şi 2,8 grame. De asemenea, din cele 84,61% de produse care au inserat pe etichetă valorile energetice pentru 100 de grame, acestea se situează între 31 kcal şi 141 kcal”, arată același studiu.
Produsele care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producător următoarele companii: S.C. Producție Ardealul S.R.L., S.C. Univer Product S.R.L., S.C. Mega Image S.R.L., SC. Carrefour Romania S.A., S.C. Extracte Naturale Natex S.R.L., S.C. Papalito Trading S.R.L., S.C. Sitemani S.R.L., S.C. Profi Rom Food S.R.L., S.C. Lidl România S.C.S., S.C. REWE România S.R.L., S.C. Sahprod Meteor S.R.L., România Hypermarche S.A., S.C. Auchan România S.A., S.C. Polimark Foods S.R.L.
Foto: goodtoknow.co.uk
Lasă un comentariu