Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, și Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad, au prezentat astăzi detalii privind proiectul de modernizare a drumurilor județene transfrontaliere.
Consiliul Județean Arad a aprobat astăzi cofinanțarea proiectului. Astfel, cu o investiție de aproximativ 1,5 milioane de euro, Consiliul Județean a adus 10,1 milioane de euro din fonduri europene și guvernamentale. Tronsonul care va fi modernizat este de 32,5 km, pe traseul Curtici – Sânmartin – Socodor – Nădab.
Prin construirea șoselei de centură a orașului Curtici și a tronsonului Socodor – Nădab, se va scoate traficul de tranzit din Curtici și Chișineu Criș (parțial, pe relația Vărșand-Arad). Centura orașului Curtici va fi finanțată de Primăria orașului Curtici, pe o lungime de 7,3 km. „Am insistat foarte mult pentru acest proiect, care creează un culoar paralel cu Drumul Național 7 și degrevează de trafic unul dintre cele mai circulate drumuri din vestul României. Consiliul Județean Arad a câștigat, cu acest proiect, întregul buget alocat regiunii de vest a României pentru modernizarea drumurilor transfrontaliere”, a declarat președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.
Lucrările la rețeaua de drumuri transfrontaliere au început pe tronsonul Nădlac – Pereg, modernizat în toamna anului 2018.
La rândul său, vicepreședintele Sergiu Bîlcea a precizat: „Este un proiect ambițios, foarte important pentru vestul județului, care face parte din strategia noastră de a uni orașele din această zonă: Nădlac, Pecica, Curtici și Chișineu Criș. Finalizând aceste drumuri, vom avea o rețea de infrastructură bine pusă la punct și poate vom convinge guvernul României să deschidă și alte puncte permanente de trecere a frontierei pe raza județului Arad”.
Sa nu aiba structura electorala, adica sa devina inpracticabila dupa 3-5 ani.