La Universitatea „Aurel Vlaicu” se derulează în această perioadă proiectul „Creșterea gradului de transparență a gestiunii studenților la nivelul UAV”, finanțat prin Fondul de dezvoltare instituțională (FDI) al Ministerului Educaţiei
Obiectivul principal este creșterea calității managementului instituțional prin implementarea Registrului Matricol Unic (RMU) la nivelul întregii universități, obligație prevăzută și în Legea Educației Naționale.
„RMU este în fond o platformă, o bază de date referitoare la studenții universității. Aceasta permite urmărirea parcursului educaţional al studentului, dar în același timp poate genera o serie de rapoarte specifice solicitate de instituții sau de diferite compartimente din cadrul UAV. Mai mult ne poate ajuta să venim în sprijinul studenţilor aflaţi în situaţii speciale, fiind informaţi la timp despre nevoile lor specifice”, a punctat prof. univ. dr. Alexadru Popa, directorul de proiect.
Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad a mai făcut parte dintr-un proiect pilot similar, în anul 2011, an în care a fost creată pentru prima dată baza de date a RMU. Eficiența dovedită a sistemului a determinat aplicarea în cadrul FDI în anul 2016 pentru continuarea proiectului, ceea ce va permite introducerea tuturor studenților UAV (din toți anii) în această platformă.
„Implementarea registrului unic asigură transparentizarea procesului educaţional și implicit asigură creșterea calității managementului administrativ. A fost mult de muncă pentru introducerea acestor date, dar rezultatele şi implicaţiile acestui proiect sunt foarte importante pentru universitatea noastră. Vreau să mulţumesc tuturor celor care s-au implicat şi au contribuit la implementarea RMU la nivelul UAV”, a subliniat prof. univ. dr. Ramona Lile, rectorul UAV.
În plus, baza de date creată s-a dovedit a fi compatibilă cu sistemul de lucru utilizat la nivel național, ceea ce facilitează gradul de operativitate și interconectivitate între sisteme.
Lasă un comentariu