Viața pandemică a fost oficial mai ciudată decât ficțiunea.
Luna martie 2021 a marcat neoficial aniversarea de un an a pandemiei pentru mulți dintre noi. Deși virusul circula de luni de zile, a fost momentul când multe state au emis ordine de ședere la domiciliu, când s-au închis școlile, când NBA și-a suspendat sezonul, când Tom Hanks a anunțat că are COVID-19 și când o mare parte din producția de la Hollywood a fost închisă.
Pentru industria cinematografică, pandemia a schimbat totul rapid. Cinema-urile au fost închise, iar lansările majore au fost amânate sau, în cele din urmă, lansate prin streaming – Warner Bros., de exemplu, își lansează întreaga producție din 2021 pe televizoare pe HBO Max, în același timp cu o lansare limitată în cinema.
Pe micul ecran, schimbările au venit mai încet, dar nu au fost mai puțin monumentale. Serialele au fost amânate sau anulate, iar serviciile de streaming au înflorit. Dar, la câteva luni după închiderea producției TV, conducta de conținut a încetinit, iar efectele încep să se simtă.
În ianuarie, președintele CBS Entertainment Kelly Kahl a recunoscut ajustările necesare pentru a supraviețui unui „an fără precedent și ciudat” și a sugerat că modificările strategiei tradiționale de programare, cum ar fi aprobarea de noi drame cum ar fi „The Equalizer” și „Clarice” fără a filma episoade pilot, se va extinde dincolo de pandemie.
„Evident, am învățat să fim flexibili. Ne-am dat seama cum să filmăm un serial fără public și fără câteva sute de membri ai echipajului strânși pe platou.”
Pe măsură ce vaccinurile încep să fie distribuite în toată țara și lumina de la capătul tunelului COVID-19 pare ușor mai strălucitoare, iată un bilanț a ceea ce s-a schimbat pentru totdeauna în industria televiziunii, a ceea ce s-ar putea întoarce la „normal” și a ceea ce a rămas la fel.
Sezoane mai scurte și difuzare pe tot parcursul anului
Închiderea producției a dus la sezoane întârziate și uneori scurtate pentru seriale, inclusiv „This Is Us” de la NBC, „The Flight Attendant” de la HBO Max, ultimele episoade din „Supernatural” de la CW și „Euphoria” de la HBO, printre multe altele.
Ultimul sezon al „Brooklyn Nine-Nine”, care trebuia să aibă loc în martie, nu va fi difuzat cel puțin până în toamnă. Și pentru prima dată în câteva decenii, nu a existat o lansare tradițională a sezonului de toamnă în septembrie pentru rețelele de difuzare. În această primăvară, s-au realizat mai puține episoade pilot pentru potențialele seriale noi, deoarece rețelele au fost mai dispuse să aprobe noi serii bazate doar pe scenarii și casting. La fel ca rețelele de streaming, pandemia a grăbit răspândirea programării tradiționale TV pe tot parcursul anului, o schimbare care poate deveni permanentă.
Beneficiile serviciilor de streaming
În timpul pandemiei de coronavirusi, americanii au vizionat prin streaming mai multe filme și emisiuni TV și au crescut numărul de abonamente, în medie, la cinci servicii de streaming, inclusiv Netflix, Amazon și Hulu.
Numărul de puncte de difuzare pentru seriale continuă să se extindă. În ultimul an, Peacock, Discovery+ și Paramount+ s-au alăturat recentelor startup-uri Apple TV+, Disney+ și deja cunoscutele Netflix, Hulu și Amazon Prime Video, printre altele.
Prea multe? Nu pentru un an de pandemie care ne-a făcut pe toți să ne închidem în casă, în fața unor televizoare, în căutarea următorului serial, care a accelerat adoptarea acestor noi servicii. Discovery a atras 12 milioane de abonați în prima lună, iar Netflix a depășit 200 de milioane în întreaga lume. „Pe măsură ce vara a devenit toamnă și toamna s-a transformat în iarnă, americanii s-au trezit din nou în fața ecranelor lor cu puține opțiuni (TV) în afară de știri și sporturi live și un buchet nelimitat de opțiuni de conținut de streaming din ce în ce mai excelent”, a scris analistul Michael Nathanson.
Pandemia își face loc în poveștile de pe TV
Când unele seriale s-au întors după întârzierea producției, personajele lor purtau măști. Mai multe serii, inclusiv „Grey’s Anatomy”, „Law and Order: SVU”, „Superstore” și „This Is Us” și „All Rise”, au făcut pandemia parte a lumii lor fictive. „Grey” a descris viața la un spital în timpul apogeului pandemiei, medicii fiind expuși riscului de infecție. „Superstore”, care se concentrează pe angajații unui magazin mare, a găsit umor cathartic care îi arăta pe muncitorii din prima linie care se confruntă cu COVID-19 la fiecare schimb.
[…] post Cum a schimbat COVID-19 modul în care ne uităm la televizor appeared first on […]