DISPONIBILIZĂRI la Kilometrul Zero: Primăria Arad, de la 1150 la 790 de angajați

DISPONIBILIZĂRI la Kilometrul Zero: Primăria Arad, de la 1150 la 790 de angajați

Primăria Municipiului Arad va avea, din toamnă, numai 790 de angajați, au anunțat reprezentanții administrației locale.

Astfel, primarul Călin Bibarț și viceprimarul Lazăr Faur au precizat că a fost definitivată noua organigramă a Primăriei Municipiului Arad. Aceasta se va afla pe ordinea de zi a următoarei ședințe a Consiliului Local Municipal din această lună.

Potrivit modificărilor, dacă în actuala organigramă a instituției se regăsesc 1150 de posturi, din toamnă Primăria Municipiului Arad va avea 790 de angajați, la care se adaugă cei 142 de medici din cabinetele medicale (plătiți de Ministerul Sănătății).

151 din actualii angajați ai instituției vor fi supuși testării, însă doar 70 dintre ei se vor mai regăsi pe statul de plată al instituției, restul de 81 fiind nevoiți să-și caute un alt loc de muncă. 42 de posturi au fost eliberate deja.

Două direcții, trei servicii, un birou și patru compartimente au fost desființate. Alte 17 structuri au fost declasate, respectiv șapte servicii au fost transformate în birouri, șase în compartimente și patru birouri au devenit compartimente. Cu alte cuvinte, din cele 75 de funcții de conducere câte sunt în actuala structură, mai rămân 59.

Economia care se face prin aceste măsuri va fi de aproximativ 2 milioane de euro anual, a subliniat primarul Călin Bibarț. „În acest an, Consiliul Local Municipal a trebuit să aprobe un împrumut de 100 de milioane de lei, adică 20 de milioane de euro, pentru a putea cofinanța investiții europene majore în Arad și doar din această restructurare, care înseamnă reduceri atât de posturi de conducere, cât și posturi de funcționari de execuție, să avem o economie de circa 2 milioane de euro pe an,  bani din care putem amenaja de exemplu parcul din Vlaicu, despre care am vorbit, sau în câțiva ani să achităm împrumutul pe care l-am luat. Ne dorim să fie o Primărie mai eficientă, cu un personal cât mai calificat și cât mai deschis cetățeanului care plătește. Suntem în proceduri de implementare a semnăturilor electronice și de digitalizare. Probabil vom putea face o analiză cum putem să devenim și mai eficienți, decât în momentul acestei restructurări”, a explicat primarul Călin Bibarț.

  1. Felicitari PNL ARAD !”” ADMINISTRATIA LOCALA”” trebuie reformata . mai pe scurt digitalizata si debirocratizata

    Raspunde
  2. de ce nu se poate la primaria arad sa se ia fonduri europene ? doar nu se teme primarele de tanti procuror sef european !

    Raspunde
  3. Toate primariile ar trebui sa faca disponibilizari cel putin la 30%. din personal CJ la fel,. TRBUIE URMA EXEMPLU BIHORULUI

    Raspunde
  4. Fara atrageri de fonduri europene si reducerea birocratiei vom ajunge sa ne comparam cu Teleormanul deoarece cu cei din jurul nostru nu avem nici o sansa !

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.