În urma unui experiment desfăşurat de Facebook asupra utilizatorilor săi în anul 2013, acesta s-a dovedit extrem de util pentru evaluarea modului în care starea de spirit a oamenilor poate fi influențată de postările citite în paginile reţelei de socializare. Însă potrivit unor cercetători europeni, reţelele de socializare pot influenţa şi cât de mulțumiți sunt utilizatorii faţă de propria viaţă, uneori apărând reacții dezaprobatoare. Sondajul a demonstrat că mare parte din utilizatori își înfrumusețează profilele, apelând la ireal si imaginație.
În urma sondajului făcut de Facebook, cercetătorii Fabio Sabatini de la Universitatea Sapienza din Roma şi Francesco Sarracino, reprezentat al agenției guvernamentale de statistică din Luxenburg, au continuat experimentul adăugând datele unui sondaj la care au participat 50000 de respondenți din Italia. Aceștia au fost întrebați cât de mulțumiți sunt de propria viață în afara rețelei, ce frecvență au întâlnirile cu prietenii, ce credibilitate mai au oamenii în general față de ei și cât timp petrec în fața calculatoarelor navigând pe internet.
Rezultatul acestui studiu a fost că rețelele de socializare fac oamenii nefericiți și neîncrezători în semenii lor. Comparând viața reală față de cea virtuală cercetătorii au concluzionat din răspunsurile primite că dezamăgirea față de semeni nu îi oprește să acționeze după tiparele deja existente chiar dacă nu le aprobă.
Ca urmare a studiilor efectuate, se pare că cei care petrec mai mult timp în lumea reală și interacționează cu oamenii sunt mai fericiți și mai mulțumiți de propria lor viață și au mai mare încredere în cei cu care iau contact în lumea virtuală, apărând riscul ca astfel să devină ținte mult mai fragile pentru infractori.
În mediul rețelelor de socializare, comentariile care instigă la ură şi discriminare, foarte răspândite în lumea virtuală, nu fac decât să submineze încrederea în oameni. În final studiul realizat arată că deși rețelele de socializare facilitează comunicarea, efectul pe care îl au asupra oamenilor este unul negativ.
Până la urmă Facebook-ul nu ne transformă viața reală ci doar ne modifică modalitatea de percepere acționând asupra psihicului fiecăruia dintre utilizatori.
Lasă un comentariu