Facturi UMFLATE la ÎNCĂLZIRE! Cum pot ARĂDENII să-şi RECUPEREZE BANII

Facturi UMFLATE la ÎNCĂLZIRE! Cum pot ARĂDENII să-şi RECUPEREZE BANII

Asociaţiile de proprietari din Arad au plătit facturi mai mari la încălzire în lunile decembrie, ianuarie şi februarie, susţin reprezentanţii Uniunii Locale a Asociaţiilor Locative (ULAL) Arad.

„În iarna aceasta, Uniunea Locală a Asociațiilor Locative Arad a primit mai multe constatări, observații, sesizări de la asociațiilor de proprietari din Arad, referitor atât la facturile crescute – mărite față de iarna trecută, mult mai friguroasă și lungă, dar mai ales la temperatura necorespunzătoare a apei calde de consum și a încălzirii livrate de SC CET Hidrocarburi SA”, se arată într-un comunicat de presă al ULAL Arad.

„Asociațiile de proprietari au sesizat că apa caldă de consum este livrată la 40 de grade Celsius în loc de 55-60 de grade Celsius cum prevede Ordinul nr. 91/2007 al ANRSC și pentru care au plătit”, a afirmat Dorina Lupşe, preşedintele ULAL Arad.

Aceasta reaminteşte că, în anul 2010, ULAL Arad a cerut Primăriei Municipiului Arad „să prezinte stadiul înlocuirii contoarelor vechi de a.c.c. cu contoare noi care măsoară debitul și temperatura apei”.

„Atunci Primăria a confirmat înlocuirea acestora începând din 2011, însă au trecut 7 ani și contoarele de energie termică prevăzute de Ordinul nr. 91/2007 al ANRSC nu au fost în totalitate schimbate”, a declarat Dorina Lupşe.

Aceasta acuză faptul că în luna decembrie 2017, precum şi în ianuarie și februarie 2018, când s-au înregistrat temperaturi anormal de ridicate pentru lunile de iarnă, „pentru că nu s-a făcut reglarea parametrilor agentului termic conform climatului exterior, asociațiile de proprietari au fost încărcate fără să fie necesar cu facturi mari de încălzire”.

De aceea, reprezentanţii ULAL Arad consideră că asociațiile de proprietari sunt îndreptățite la compensații pentru diferențele de temperatură conform Ordinului nr. 91/2007, art. 133, alin. 5) și 142, alin. 3) redate mai jos:

(5) În cazul furnizarii agentului termic cu o temperatura mai mica decât cea stabilită prin diagrama de reglaj, utilizatorul are dreptul să solicite o compensaţie echivalenta cu contravaloarea energiei termice furnizate pentru o zi întreaga, corespunzătoare abaterii maxime de temperatura din acea zi, indiferent de perioada de timp cat s-a produs abaterea în acea zi. Valorile astfel calculate se scad din factura curenta.

(3) În cazul în care temperatura apei calde de consum are o abatere mai mare decât cea prevăzută la alin. (2) lit. g), utilizatorul are dreptul să solicite o compensaţie echivalenta cu contravaloarea energiei termice furnizate pentru perioada respectiva, determinata pe baza înregistrărilor de la statia/punctul termic, corectate cu reducerea de temperatura până la punctul de delimitare sau dovedite de utilizator.

„În luna februarie 2018, presa a informat că reprezentanții SC CET Hidrocarburi SA au recunoscut furnizarea sub parametri normali a energiei termice”, a mai spus, în încheiere, Dorina Lupşe.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.