Desemnarea lui Sorin Grindeanu în funcția de premier al României ar putea avea implicații majore în ceea ce privește două dintre proiectele majore ale administrației arădene: crearea Metropolei Arad – Timișoara și fuziunea Aeroportului Internațional Arad cu Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara.
Sorin Grindeanu s-a referit anul trecut pe un ton critic la cele două proiecte, pe când era președinte al Consiliului Județean Timiș.
Despre Metropola Arad – Timișoara, Grindeanu a spus că nu e o idee rea, dar nu a fost lansată la momentul potrivit, criticând conotațiile politice ale anunțării proiectului de către primarul Gheorghe Falcă și transformarea lui într-unul electoral. „Ideea era să lăsăm să treacă această perioadă electorală, când dă bine să vii să propui tot felul de proiecte, să treacă alegerile, indiferent cu ce rezultat. Timișoara și Timișul își doresc, la fel ca Aradul, un astfel de proiect, dar unul care să nu aibă implicații politice. Având un termen atât de generos, pentru că, până în 2020, a fost aprobată Delta Dunării – ITI, 1,5 miliarde de euro, de abia pe următorul exercițiu al UE putem vorbi despre acest proiect al metropolei. Acesta a fost apelul meu făcut și către primarul Gheorghe Falcă și sper să se țină cont de el”, a declarat Grindeanu la momentul respectiv, potrivit debanat.ro.
Tot pe același considerent, dar invocând și prevederi legislative, Grindeanu a criticat și trâmbițata fuziune dintre aeroporturile din Arad și Timișoara, anunțată în noiembrie anul trecut de ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, după o vizită în orașul de pe Mureș. „Am văzut că ministrul Sorin Bușe a fost dus de Gheorghe Falcă, să i se arate ce investiție extraordinară au făcut autoritățile din Arad în aeroportul de acolo. Am fost dezamăgit de candidatul, de acum, Marilen Pirtea, care aplaudă ideile lui Falcă, deși atitudinea de subordonare față de ideile nu tot timpul generoase ale acestuia pentru Timiș nu e una care să aducă tot timpul plus. Mă așteptam, mai ales de la Marilen Pirtea, să se gândească în primul rând la Timiș și apoi cât de bine dă o astfel de atitudine în fața șefului de zonă și de campanie al PNL. Nu e un subiect care să poată fi tratat pe repede înainte”, a declarat atunci Sorin Grindeanu.
Potrivit debanat.ro, actualul premier desemnat reclama la momentul respectiv și o situație ciudată înregistrată la Arad, unde, înainte de alegerile locale, s-a anunțat că vor fi reluate cursele aeriene spre destinații precum Verona, Stuttgart sau București: „S-a servit această informație chiar înainte de locale, pentru a se justifica o investiție făcută din banii comunității locale, într-un sistem destul de interesant, pe credit furnizor. Singura activitate pe care am reușit însă s-o identific în acest an pe aeroportul din Arad este un concert în aer liber, desfășurat în luna septembrie. S-a renovat un terminal ca să se facă un festival de muzică? (…) Lucrurile luate pe repede înainte nu sunt bune. Nu vreau să trag o concluzie că e bine sau rău, dar, spre exemplu, acționarii la cele două aeroporturi sunt diferiți: la Timișoara este Ministerul Transporturilor, la Arad e consiliul județean. S-ar putea ajunge în situația ca, de exemplu, CJ Arad să fie acționar la aeroportul din Timișoara.”
E greu de crezut că acum, din postura de premier, fostul președinte al CJ Timiș și-a schimbat părerea în ceea ce privește cele două proiecte. Dacă problema metropolei va fi amânată pe 2020 (și am văzut argumentele lui Grindeanu), în ceea ce privește fuziunea dintre cele două aeroporturi lucrurile sunt la fel de limpezi: Nu se va realiza nici ea prea curând. În acest din urmă caz, administrația arădeană va trebui să găsească urgent soluții pentru punerea în valoare a potențialului aeroportului.
Foto: Digi24.ro
doar atata bai sa fie. oricum erau promisiuni si vorbe goale
Aradul va fi neglijat total de noul guvern. Adio pasaje, adio CET, adio drumuri, adio investiții. Fify și Dorel ne-au dus la sapă de lemn. Poate că PSD-ul va da ceva bănuți la bugetari și la pensionari, poate că marile hoții ale găștilor lui Băsescu și Iohannis vor fi parțial oprite, dar în ce privește dezvoltarea Aradului – ZERO! Din 2012 nu s-a mai făcut nimic.
Sper ca odată cu nurie dlui grindeanu Aradul să ajungă acolo unde îi e locul prin numirea unor oameni competenți aleși pe criterii de seriozitate si buna pregătire.de aceea consider că în ciuda trădării din decembrie,a venit rândul domnilor galis,calimente,dekany să o cupe portofolii importante