Deoarece are o înălţime de doar 1,47 m, Melodea Rekemeier nu şi-a putut lua permisul de conducere auto german. Autorităţile locale i-ar fi pus beţe în roate. Filipineza de 32 de ani e căsătorită cu un neamţ de 47 de ani, mamă a doi copii şi locuieste cu familia în Hovelhof, landul Nordrhein-Westfalen. Ea posedă carnet de şofer filipinez – care nu e recunoscut în Germania –, a condus maşina timp de şapte ani, iar în acest interval de timp n-ar fi avut avut niciun accident. „Daca era mai înaltă doar cu trei centimetri, femeia ar fi fost scutită de mulţi nervi”, scrie Bild.de.
Pentru carnetul de şofer german, Melodea a trebuit să dea un examen teoretic şi unul practic, pentru care a fost necesară dovada a 40 de ore de condus, la o şcoala de şoferi din Germania. Testul teoretic l-a luat, iar instructorul de la scoala de şoferi n-a avut dubii că eleva sa, cu experienţă la volan, va trece şi proba practica. „N-o să aveţi probleme”, ar fi asigurat-o el.
Însă probleme neaşteptate s-au ivit, când examinatorul a refuzat să îi verifice competenţele practice, căci nu s-ar fi ridicat la standardul de înălţime. „Sunteţi prea mică. Nu vă pot examina”, ar fi argumentat acesta. La înălţimea ei, Melodea nu intră în categoria „piticilor”, care e până la 140 cm înălţime. Însă având sub 1,50 m, situaţia s-a complicat.
Un ortoped ar fi atestat faptul că „nu exista niciun fel de restricţii în a conduce un automobil de clasa B”, cu toate că, după măsuratorile acestuia, femeia ar fi înaltă doar de 142 cm, şi nu de 147 cm, cum s-a crezut anterior.
Serviciul din Paderborn pentru permise de şofer nu s-ar fi declarat însă mulţumit cu această dovadă medicală. Prin urmare, filipineza urma să dea o probă speciala de condus, monitorizată de un expert în domeniu. Această „distracţie” în plus costa 178 de euro. Iar dovada medicală standard, care să-i ateste capacitatea fizică de a conduce maşina, mai costă şi ea 476 de euro.
Explicaţia autorităţilor a fost lapidară: „Respectam doar regulamentul”. Iar acest regulament este stipulat în „Liniile directoare de monitorizare a capacităţii de conducere a automobilelor” (Begutachtungsleitlinien zur Kraftfahreignung).
„Faptul că oficiile germane concep tot felul de aiureli este deja cunoscut. Însa cu această restricţie, autorităţile merg în mod evident prea departe”, considera News.de. Prin urmare, Melodea s-ar fi decis să-şi mai încerce norocul o dată şi în alt oras, la Bielefeld.
Un purtător de cuvânt al Asociaţiei Federale a Oamenilor de Mică Statură (Bundesverband der Kleinwuchsigen) din Germania a declarat că „mulţi dintre membrii asociaţiei noastre au permis de conducere. Din necunoştinţă de cauză, autorităţile reacţioneaza în mod exagerat”.
Lasă un comentariu