Istoria scuterelor electrice, de la apariție până în zilele noastre

Istoria scuterelor electrice, de la apariție până în zilele noastre

Scuterele electrice sunt o tehnologie în continuă creștere. Natura ecologică și comoditatea utilizării lor alimentează o piață în creștere într-un ritm incredibil pe tot globul. Mulți nu știu că scuterele moderne și-au făcut apariția încă din 1895, când au fost depuse primele brevete pentru dispozitivele de transport personal alimentate electric.

Tehnologia este adesea inventată cu mulți ani înainte de a găsi interesul principal sau viabilitatea comercială. Deși nu are nicio influență directă asupra performanțelor scuterelor electrice actuale, este fascinant să înțelegem unde își găsesc modelele actuale descendența.

Dezvoltarea comercială a motocicletelor și a bicicletelor electrice a condus primii ani ai acestei tehnologii, însă tehnologiile moderne ale bateriilor au devenit populare rapid. Primul scuter electric a fost inventat în urmă cu doar două decenii – cântărind aproape 115 kg.

Înregistrările arată că primul brevet pentru un dispozitiv electric de transport personal, o motocicletă electrică, a fost depus la sfârșitul anului 1895 de către inventatorul Ogden Bolten Jr. din Ohio, Statele Unite. Designul lui Ogden este grosier conform standardelor actuale, dar a fost revoluționar la momentul concepției sale.

În această epocă din istoria omenirii, una dintre cele mai mari expoziții comerciale a fost Stanley Cycle Show, în Londra, Anglia. În timpul expoziției Cycle din 1896, producătorul de biciclete Humber a făcut prima expunere publică a unei biciclete electrice comerciale. Acest ebike era alimentat de o serie de baterii care puneau în funcțiune roata din spate, iar invenția era controlată de un dispozitiv cu rezistență variabilă poziționat pe ghidon.

În octombrie 1911, ziarul Popular Mechanics a publicat o piesă care descria o motocicletă electrică și a raportat că are o autonomie de 75 mile într-o singură încărcare, capabilă să atingă viteze maxime de 35 mile pe oră și să poată fi reîncărcată între utilizări. Specificitățile acestui dispozitiv nu sunt cunoscute, dar ilustrează epoca în care conștientizarea publicului cu privire la transportul electric începe să prindă formă.

La începutul anului 1915, Autoped-ul din Long Island a introdus produsul-pilot, Autoped. Acesta a fost un dispozitiv alimentat cu benzină, dar a reprezentat prima ofertă comercială a unor astfel de dispozitive de transport cu cadru mai mic, care seamănă cu un scuter electric modern. Acest design a fost popular în New York printre polițiștii din acea vreme. Autopedul a fost preluat în cele din urmă de producătorul german Krupp în 1919, dar a continuat producția doar timp de doi ani.

Compania de motociclete Sovovel Electric, un pseudonim pentru un nume foarte lung, a fost fondată în 1936 de doi frați care locuiau la Bruxelles. Această companie a continuat producția în timpul ocupației germane și a găsit un succes remarcabil, pentru vremea respectivă, datorită raționării combustibilului. Din păcate, nici această oportunitate unică de piață nu a fost suficientă pentru a îndepărta consumatorii de dispozitive mai convenționale, după război.

În următoarele câteva decenii, tehnologia acestor dispozitive tip scuter electric a continuat să evolueze în diferite moduri. Recunoașterea oficială a recordului de viteză la sol al motocicletelor electrice de către Karl Kordesch, de 165 MPH, este considerată un punct de reper istoric al momentului în care această tehnologie alimentată alternativ a atras atenția consumatorilor.

Primul scuter electric disponibil pentru cumpărare de către consumatori a fost produs de Peugeot și pus la dispoziția consumatorilor în 1996. Acest dispozitiv revoluționar avea un motor DC de 3 cai putere alimentat de 3 baterii de nichel-cadmiu, oferind un total de 18 Volți la 100Ah. Acest scuter electric cântărea aproximativ 115 kg și avea o autonomie de încărcare de 40 de kilometri.

Istoria scuterelor electrice este marcată de numeroase încercări eșuate, de multe modele mai puțin cunoscute și, adesea, de detalii greu de verificat ale companiilor care nu mai există. De exemplu, în aceeași perioadă în care a fost introdus primul scuter cu motor, Autoped, compania Steirische Fahrzeugwerke A.G. a introdus și Austro Motorette. Primele modele de scuter electric, chiar și până la sfârșitul anilor 90, au fost în mare parte modelele de formă mare, adesea denumite mopede.

În ziua de astăzi, trăim vremuri incitante. Tehnologia avansează într-un ritm uimitor, în comparație cu istoria noastră. Era digitală este descrisă în mare măsură în contextul smartphone-urilor, al tehnologiei Internetului și al puterii de calcul.

Unul dintre subprodusele adesea trecute cu vederea din toate gadgeturile interesante pe care le avem astăzi sunt progresele în tehnologia bateriilor. Multe dintre aceste progrese în tehnologia consumatorilor pot fi atribuite progreselor în tehnologia bateriilor. În trecut, scuterele electrice au fost limitate de baterii greoaie, în cadrul unor design-uri plumb-acid. Progresele tehnologiei litiu-ion au oferit o opțiune mai mică, mai puternică și mai durabilă, ajutând la propulsarea scuterelor electrice pliabile în avangarda tehnologiei de transport personal.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.