Iustin Cionca: „Am deschis al 17-lea șantier. Încep lucrările și la drumul Sânpetru German – limită județ Timiș”

Iustin Cionca: „Am deschis al 17-lea șantier. Încep lucrările și la drumul Sânpetru German – limită județ Timiș”

Președintele Consiliului Județean Arad a semnat astăzi al treilea contract de modernizare de drumuri județene, cu finanțare din Programul Operațional Regional.

După Arad – Pâncota (aflat în procedură de contestare, după ce a fost stabilit câștigătorul licitației) și Pâncota – Buteni (unde a început organizarea de șantier), astăzi a fost semnat contractul de execuție al drumului județean Sânpetru German – limită județ Timiș. Valoarea inițială a celor trei lucrări, câștigate de Consiliul Județean Arad din fonduri europene, este de 35 de milioane de euro. În urma licitațiilor organizate s-a realizat însă o economie consistentă, iar Consiliul Județean Arad a solicitat Ministerului Dezvoltării să finanțeze din diferența de bani alte trei lucrări importante: realizarea ultimei porțiuni din șoseaua de centură a Aradului, respectiv modernizarea drumurilor județene Lipova – Cuveșdia – limită de județ Timiș și Mișca – Berechiu – Apateu.

Modernizarea drumului județean Sânpetru German – limită județ Timiș înseamnă accesibilizarea în cele mai bune condiții a celei de a patra legături a județului Arad cu Timișul, în ultimii doi ani: Zăbalț – limită județ, Neudorf – limită județ, Cuveșdia – limită județ, Sânpetru – limită județ.

Lucrarea face parte din strategia Consiliului Județean Arad de modernizare – reabilitare a 300 de kilometri de drumuri județene. Drumul acesta reprezintă al 17-lea șantier deschis de Consiliul Județean Arad pe infrastructură rutieră, în ultimii doi ani, și pe fiecare dintre cele 17 tronsoane se realizează lucrări de mare anvergură. Consiliul Județean intervine pe trasee unde nu s-au mai realizat modernizări de 50-60 de ani, sau pe unele chiar niciodată, cum ar fi Gurahonț – Buteni, Sintea – Șepreuș, Nădab – Seleuș! De asemenea, lucrează la drumuri noi, construite de la zero, cum ar fi șoseaua de centură dintre Socodor și Nădab sau șoseaua de centură a orașului Curtici, Grăniceri – Pilu, Sânpetru German – limită județ Timiș, Șofronea – Zimand Cuz, Zăbalț – limită județ Timiș!

„Ne ținem promisiunea față de arădeni! Cei 300 km de drum județean modernizat, la care am început  reprezintă un sfert din rețeaua totală de drumuri județene din județul Arad. Drumul Sânpetru German – limită de județ Timiș continuă strategia noastră de a realiza o scurtătură între DN 7 și localitățile din județul Timiș care se află, datorită acestei scurtături, la o mică distanță de două zone industriale din județul Arad: Pecica și municipiul Arad. Avem nevoie aici de forță de muncă, și calificată și necalificată, pentru a continua dezvoltarea agenților economici arădeni. Această scurtătură este facilitată și de podul de peste Mureș, dintre Pecica și comuna Secusigiu, realizat tot de Consiliul Județean Arad”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

Acest traseu în întregime va realiza legătura rutieră între drumurile naţionale DN59A şi DN6 din judeţul Timiş cu Autostrada A1 în judeţul Arad. Sectoarele de drum judeţean se situează între localităţile Cărpiniş (intersecţie cu drumul naţional DN 59A, Timişoara – Jimbolia) şi Gelu, în judeţul Timiş, respectiv limita de judeţ şi localitatea Sânpetru German (comuna Secusigiu) în judeţul Arad. Sectoarele analizate traversează localităţile Cărpiniş (parţial), Iecea Mică, Biled, Satchinez, Bărăteaz, Gelu, Sânpetru German având o lungime totală de 44,686 km (37,2 km în judeţul Timiş şi 7,4 km în judeţul Arad).

Lucrarea de 7,4 km va fi executată de asocierea româno – spaniolă Inteco Holding – OPR Asfalt – Obras Publicas. Valoarea lucrării este de aproape 11 milioane de lei, cu TVA inclus. Termenul de execuție este de 12 luni.

„Ca la toate lucrările pe care le avem în desfășurare, solicit constructorului să lucreze repede și bine. Am fost pe șantierul drumului județean Seleuș – Nădab, unde lucrează aceeași firmă, și am constatat acolo că graficul este respectat și oamenii au muncit uneori și până la ora 10 seara, pentru a turna primul strat de asfalt. Asta aștept și aici, dar viteza să nu fie în detrimentul calității. Vom emite ordinul de începere a lucrării în cinci zile de la semnarea contractului. Perioada de garanție este de cinci ani”, a precizat Iustin Cionca.

La rândul său, Ovidiu Palcu, reprezentantul companiei Inteco Holding, a declarat că își dorește ca până la finalul acestui an cel puțin 40% din lucrare să fie deja realizată.

În cadrul conferinței de presă, la care a participat și primarul comunei Secusigiu, Ilie Cheșa, vicepreședintele Consiliului Județean Arad Sergiu Bîlcea a făcut o prezentare largă a lucrărilor pe drumurile județene arădene.

„Strategia multianuală pentru drumurile judeţene dă rezultate vizibile. În anul 2016, echipa Consiliului Judeţean a prezentat o strategie pentru finanţare şi execuţie care avea ca obiectiv investiţii de impact în infrastructură. Acum, sunt 17 şantiere deschise, pe lângă tronsoanele de drum deja finalizate. Peste 100  de milioane de euro intră în investiţii, care înseamnă drumuri mai bune, locuri de muncă şi dezvoltare. Modernizăm drumurile judeţene din bani europeni. Astăzi se lucrează pe mai multe drumuri, pentru că am reuşit să aducem finanţare neramburabilă. Prioritatea rămâne Arad – Şiria – Pâncota, ne apucăm de lucru după ce vor fi soluţionate contestaţiile. Am utilizat fondurile europene pe care le puteam accesa, avem trei proiecte mari în aşteptare, pe care sperăm să le realizăm. Cel mai important este centura de sud-est care închide inelul de circulaţie între Aradul Nou şi Vladimirescu. Este important că avem o strategie prin care planificăm investiţiile, obţinem finanţare, organizăm licitaţiile şi avem lucrări prin care modernizăm infrastructura”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad Sergiu Bîlcea.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.