Un bărbat care a intrat în lumea afacerilor la vârsta de 19 ani – cu un magazin în care vindea sandwich-uri – conduce astăzi o companie de miliarde de dolari.
Jimmy John Liautaud a devenit antreprenor în anul 1983, imediat după ce a terminat liceul. Și-a pornit afacerea cu bani împrumutați de la tatăl său. A deschis atunci un magazin în Charleston, Illinois (SUA), unde vindea sandvich-uri.
„Locul respectiv era înconjurat de baruri. Amplasarea era perfectă: tinerii merg să bea şi la un moment dat li se face foame. Aşa că m-am gândit că voi da lovitura dacă voi vinde sandvich-uri şi voi avea program până după miezul nopţii”, a spus antreprenorul despre planul său de afaceri.
Succesul înregistrat i-a permis să deschidă alte 10 magazine, în următorii 10 ani. Ulterior, magazinele sale au devenit franciză şi s-au răspândit prin toată ţara.
În 2002, Jimmy John număra 160 de unităţi, însă, 70 dintre ele aveau probleme grave, aşa că a decis să nu mai vândă în sistem de franciză şi, timp de 18 luni, s-a ocupat strict de reducerea pagubelor.
A reușit, chiar dacă pe parcurs a fost nevoit să închidă 7 dintre magazine.
De-a lungul timpului, compania a trecut printr-o serie de scandaluri. În 2014, antreprenorul a fost criticat pentru că îşi obliga angajaţii prin contract, printr-o clauză de neconcurență, să nu lucreze timp de doi ani la rivali precum Subway sau Potbelly, după ce plecau de la Jimmy John.
De asemenea, lanţul de magazine a fost criticat pentru că Liautaud se gândea să mute sediul din Illinois într-un alt stat, cu un sistem de taxare mai avantajos.
Toate eforturile sale au dat roade, astfel că anul trecut, Jimmy John a fost pe primul loc în topul Franchise 500 realizat de revista Entrepreneur, iar în această săptămână compania care-i poartă numele a anunţat că a semnat un acord cu Roark Capital Group, care va achiziţiona pachetul majoritar de acţiuni.
Preţul tranzacţiei nu a fost dezvăluit, însă, estimările arată că valoarea lanţului de magazine Jimmy John ar fi de aproximativ 2 miliarde de dolari.
Lanţul de magazine mizează pe faptul că nu foloseşte ingrediente artificiale şi se laudă că angajaţii săi pot face un sandvich în fix 60 de secunde.
Sursa: businessinsider.com
Lasă un comentariu