Lipsa autostrăzilor între Sibiu, Pitești și Craiova generează MARI PIERDERI pentru producătorii de automobile

Lipsa autostrăzilor între Sibiu, Pitești și Craiova generează MARI PIERDERI pentru producătorii de automobile

Deputatul Eusebiu Pistru, vicepreședinte al PNL Arad, a declarat joi, în cadrul unei conferințe de presă, că lipsa unor autostrăzi care să facă legătura între Sibiu, Pitești și Craiova generează mari pierderi pentru producătorii de automobile din România. În aceeași conferință de presă, președintele Organizației Județene de Tineret a PNL Arad, Bogdan Boca, a explicat că tinerii liberali au monitorizat, timp de trei zile, fluxul camioanelor care exportă autoturisme Dacia către țările din Vestul României și care trec prin județul Arad.

„Pornind de la protestele de zilele trecute ale angajaților de la fabrica de automobile Dacia, proteste izbucnite din cauza incompetenței Guvernului Ponta și a incoerenței acestui executiv atunci când vine vorba de infrastructură, tinerii liberali au decis să facă un calcul al pierderilor generate de lipsa autostrăzilor între Sibiu, Pitești și Craiova. Astfel, rezultatele pierderilor sunt semnificative atunci când vine vorba de constructorii de automobile Dacia și Ford, pierderi din care rezultă în concedierea a sute angajați în fiecare an în care nu există autostrăzi care să facă legătura între Sibiu, Pitești și Craiova și, implicit, legătura cu partea de vest a României și cu țările din Uniunea Europeană. Am văzut cum masterplanul pentru transporturi făcut pe genunchi de PSD a fost respins de Comisia Europeană, vedem acum că nu există nicio premisă ca autostrada dintre Sibiu și Pitești să fie gata înainte de anul 2020, iar de o autostradă care să lege mai departe Piteștiul de Craiova nici nu se mai aude nimic”, a declarat deputatul Eusebiu Pistru.

Referitor la pierderile pe care le suferă constructorul de automobile Dacia, Bogdan Boca, președintele Organizației Județene TNL Arad, a explicat că: „Președintele Automobile Dacia a precizat acum câteva zile că, din lipsa unui sistem de autostrăzi, compania pierde până la 30 de euro la fiecare mașină. Pornind de la aceste declarații, dar și de la protestul angajaților de la Dacia, timp de trei zile, în 16, 17 și 20 aprilie, în intervalul orar 10:00 și 20:00, am reușit să monitorizăm câte camioane care transportau automobile Dacia se îndreptau către frontieră, pe DN 7, prin județul Arad. Astfel, cu sprijinul organizațiilor de tineret nou constituite în localitățile Vladimirescu și Nădlac, am reușit să facem un calcul estimativ al pierderilor suferite de către constructorul de automobile Dacia. Vă pot spune că în cele trei zile în care tinerii liberali au monitorizat aceste camioane, numărul de autoturisme Dacia exportate în intervalul precizat se ridică la 1.510, însemnând pierderi de peste 201.000 de lei, adică aproape 83 de salarii medii brute pe economie. Astfel, conform monitorizării noastre și a declarațiilor președintelui Automobile Dacia, ar însemna ca acest constructor de automobile să piardă anual 20.158.500 de lei, adică 8.347 de salarii medii brute lunare”, a declarat Bogdan Boca.

În același timp, deputatul Pistru spune că nici în cazul constructorului de automobile Ford, de la Craiova, situația nu este mai bună, unde pierderile cauzate de lipsa autostrăzilor se ridică la aproximativ 80 de euro/mașină.

„Am discutat chiar ieri cu conducerea constructorului de automobile Ford de la Craiova, care mi-a explicat că, din cauza lipsei unui sistem de autostrăzi, uzina de la Craiova lucrează la aproape jumătate din capacitatea la care ar putea lucra. Acesta mi-a spus că dacă în uzina de la Craiova s-ar lucra la capacitate maximă, pe porțile uzinei ar putea ieși zilnic peste 240 de autotrenuri încărcate cu automobile Ford, dar că din cauza drumurilor în acest moment pleacă doar jumătate”, a declarat Eusebiu Pistru.

„În ceea ce privește autostrada Sibiu-Pitești, vă reamintesc că în 2012, Guvernul de atunci a cerut reactualizarea studiului de fezabilitate, care dura un an de zile, urmând ca din 2013 să înceapă construcția autostrăzii, iar la începutul anului 2016 să fie gata. Noul Guvern condus de Victor Ponta a anulat acel studiu de fezabilitate, pe motiv că această autostradă ar costa prea mult și spunând că dacă autostrada Sibiu-Pitești ar costa 3 miliarde de euro, nu s-ar mai putea face alta. Au trecut trei ani de când Guvernul Ponta conduce România, iar în acești trei ani nu s-a construit nici autostrada Pitești-Sibiu, dar nici vreo altă autostradă, pentru că toate proiectele care au fost finalizate sau care sunt în curs de finalizare provin din fosta Guvernare. Vedem totuși că, după ce Comisia Europeană a respins masterplanul pe transporturi al PSD, aceeași Comisie Europeană a cerut expres ca autostrada Sibiu-Pitești să fie prima care se va face în România, luând în considerare și industria auto Dacia și Ford de la noi din țară”, a declarat deputatul PNL Eusebiu Pistru.

Loading...
  1. Cind erau la guvernare atunci nu genera pierderi .dar monitorizarea CFR dau alte cifre Tinere BOCA deodata dai lecti de economie RUSINOS.si linga cine PISTRU TRANS.

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.