Mașinile pe motorină poluează mai mult decât arată testele de laborator, este concluzia la care s-a ajuns după efectuarea mai multor studii la cererea Uniunii Europene.
Studiile arată că în trafic, de fapt, noxele sunt mult mai mari şi atunci trebuie schimbată configuraţia pentru a le aduce în limitele normelor legale.
Acest lucru ar presupune scumpirea peste măsură a acestui tip de mașini. Constructorii de automobile se gândesc cu groază că acest proiect ar putea deveni lege.
Pentru că emisiile mașinilor diesel nu sunt măsurate în trafic, ci în condiții de laborator, Uniunea Europeană și-a propus să schimbe acest lucru, astfel că din septembrie 2017, acestea ar putea fi măsurate pe stradă. Dacă în urma testelor din trafic, nivelul acestor particule apare periculos de mare, ar putea fi o greşeală foarte costisitoare pentru producători, iar costurile de proiectare ar putea creşte cu până la 400 de euro pentru un vehicul.
Producătorii de maşini de serie, care în general câştigă doar 500 de euro pe vehicul, într-un an bun, ar fi grav afectaţi, avertizează BNP Paribas. Autorii raportului spun că „pentru Diesel, jocul s-a terminat”.
Unele maşini ar putea fi ameninţate cu dispariția în vreme ce maşinile pe benzină ar putea căpăta o cotă de piaţă mai mare cu zero efort.
Automobilele diesel reprezintă, în prezent, jumătate din vehiculele proaspăt vândute în Europa.
Foto: telegraph.co.uk
Prostii )))
Eram fan convins motoarelor pe benzina! Numai manini pe benzina am avut. De 2 luni am trecut pe diesel si uite surpriza…:)
In 2 tari din Uniunea Europeana (daca nu ma insel una este Polonia) masinile diesel nu sunt acceptate in orase. Decat in zonele rurale au voie sa circule….iar cum la noi in Romanica se aduna toate legile din toate tarile pamantului, nu m-ar mira sa fie adoptata si la noi o lege asemanatoare, bazata pe aceste „studii”.