Mai cumperi din SUPERMARKETURI? Iată DOVADA care NU MAI POATE FI CONTESTATĂ

Mai cumperi din SUPERMARKETURI? Iată DOVADA care NU MAI POATE FI CONTESTATĂ

Un raport al Parlamentului European arată că deşi numele produselor şi ambalajele sunt acelaşi, mai multe produse de pe piaţa europeană diferă în funcţie de ţara în care sunt vândute.

Dublul standard în ceea ce priveşte calitatea produselor nu se rezumă doar la produsele alimentare, ci a fost constatat şi în cazul altor bunuri de larg consum ca detergenţii sau produsele de igienă corporală, diferenţa fiind accentuată între pieţele vest şi est europene.

Iată ce spune – între altele – în respectivul raport:

– producătorul distribuie pe diverse pieţe produse cu arome şi compoziţii diferite, cu un ingredient principal diferit, dar având acelaşi aspect şi acelaşi ambalaj;

– un producător plasează produse cu diferite calităţi pe piaţă, dar cu acelaşi ambalaj sau cu unul extrem de asemănător;

– un producător plasează produse cu greutăţi diferite pe pieţele europene, însă cu acelaşi ambalaj sau unul similar;

– atunci când lansează un produs nou pe o anumită piaţă, producătorul foloseşte un produs cu o compoziţie de o calitate superioară, cu scopul de a atrage atenţia consumatorilor şi a-i învăţa pe consumatori să cumpere produsul, urmând ca, după o anumită perioadă, să apară o „schimbare a reţetei” fără nici o schimbare în ceea ce priveşte ambalajul sau modul de prezentare al acestuia.

Raportul a scos la iveală faptul că deşi piaţa europeană este unică, producătorii continuă să facă diferenţe între cetăţenii din Occident, cărora le oferă produse de o mai bună calitate, şi cei din estul Europei, cărora le livrează produse mai slabe calitativ.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.