„Maşinile cu normele de poluare Euro 0, 1, 2 sau 3 trebuie îndepărtate de pe piaţă şi trebuie gândită pentru anul viitor o modalitate de a face acest lucru”.
Propunerea vine de la Grațiela Gavrilescu, înainte de a demisiona din funcția de ministru.
Mașinile vizate:
Dacă se va lua în calcul modelul german, atunci va exista un impozit anual al cărui nivel se calculează în funcţie de capacitatea cilindrică, norma de poluare şi cantităţile de noxe emise.
Astfel, cei cu maşini poluante vor plăti un impozit mult mai mare în comparaţie cu cei care au maşini cu motoare identice din punct de vedere al cilindreei, dar cu norme de poluare Euro 4, 5 şi 6. Din acest motiv posesorii vor fi oarecum obligaţi să scape de maşinile vechi.
„Un astfel de demers se aliniază şi obiectivului CE care recomandă implementarea unui sistem de impozitare a autovehiculelor care să aibă în vedere criterii relevante din punct de vedere a protecţiei mediului, cum ar fi emisiile de CO2, vârsta autovehiculelor şi nu doar criterii de natură tehnologică„, a declarat cu ceva timp în urmă Daniel Anghel, liderul Departamentului de Consultanță Fiscală și Juridică, PwC România.
Dacă avem în vedere că aceste taxe vor fi achitate de cei cu maşini de la Euro 3 inclusiv în jos, cu o vechime de peste 18 ani, conform datelor Direcţiei de Înmatriculari vor fi vizate aproximativ 2 milioane de autoturisme dintr-un total de 6,4 milioane.
Lasă un comentariu