Modificări MAJORE pe Bulevardul Revoluției: O SINGURĂ bandă pentru autoturisme, parcări INTERZISE și o nouă PISTĂ de biciclete

Modificări MAJORE pe Bulevardul Revoluției: O SINGURĂ bandă pentru autoturisme, parcări INTERZISE și o nouă PISTĂ de biciclete

Centrul Aradului ar putea avea o cu totul altă „față“, dacă e să ne luăm după planurile administrației locale.

În cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local Municipal de astăzi, se află pe ordinea de zi un proiect de hotărâre privind „Remodelarea Bulevardului Revoluției”. Mai exact, este vorba despre „Aprobarea Coridorului de mobilitate integrat, care sprijină transportul public în comun de călători și modurile de transport nepoluante prin implementarea proiectului «Remodelarea Bulevardului Revoluției »”, inițiativa primarului.

Proiectul prevede schimbări majore în ceea ce înseamnă traficul rutier din centrul orașului, precum reducerea la o bandă pe sensul de mers, interzicerea parcării pe partea carosabilă, o nouă pistă de biciclete, etc., toate acestea pentru încurajarea transportului cu mijloace nepoluante, precum tramvaie și biciclete.

„Odată cu aprobarea Ordonanței de Urgență Nr. 88/2020 privind instituirea unor măsuri, precum și acordarea unui sprijin financiar pentru pregătirea portofoliului de proiecte în domenii strategice considerate prioritare pentru perioada de programare 2021-2027, destinat finanțării prin Programul operațional Asistență tehnică 2014-2020 (POAT 2014-2020) și Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 (POIM), au fost stabilite condițiile de finanțare pentru pregătirea documentațiilor tehnico – economice aferente unor proiecte strategice pe mai multe domenii, dintre care cel care prezintă un mare interes este mobilitate urbană. Având în vedere publicarea de către ADR Vest a Metodologiei de selecție a fișelor de proiect depuse pentru pregătirea de documentații tehnico – economice POAT 2021 2027, Municipiul Arad a selectat, pornind de la propunerile din PMUD, proiectul strategic și prioritar pe domeniul mobilitate urbană, proiectul «Remodelarea Bulevardului Revoluției»”, se arată în Raportul de specialitate.

Dintre cele mai importante intervenții ale proiectului de investiție, amintim:

  • Transformarea bulevardului din zonă polarizatoare de trafic în zonă cu atractivitate pentru modurile de transport nepoluante – tramvai și biciclete, în special pe tronsonul cuprins între Piața „Podgoria” și Piața „Avram Iancu” ;
  • Reconfigurarea benzilor de transport pe cele două sensuri -dus/întors, analiza posibilității de restricționare a traficului auto pe una sau două benzi și reconfigurarea zonei pietonale – pietonizare completă pe traseul Bulevardului Revoluției(partea stângă) delimitat de  intersecțiile cu străzile D. Xenopol, 1 Decembrie 1918, Unirii, N. Bălcescu, Ghe. Lazăr,  Tribunul Dobra, Gr. Alexandrescu și Mețianu. Această zonă se extinde și spre perimetrul Pieței Avram Iancu care va fi de asemenea, zonă pietonală.
  • Realizarea unui pasaj subteran pe zona Bulevardului (partea dreaptă) cu deschidere începând din dreptul străzii Vasile Goldiș și ieșire în strada Gr. Alexandrescu.Paralel cu acest pasaj se va afla accesul în parcarea subterană ce se va realiza în afara prezentului proiect, prin grija Muncipiului Arad.
  • Realizarea unui pasaj subteran pe zona Bulevardului (partea stângă) cu două deschideri înspre direcțiile majore de circulație  – una înspre strada N. Bălcescu cu direcția Podul Decebal -Cartierul Micălaca și cealaltă în Bulevard, cu direcția Podgoria, cu ieșire din pasaj  după intersecția acestuia cu strada Romul Veliciu.
  • Amenajarea zonei pietonale Piața Avram Iancu, flancată de trama Bulevardului Revoluției, pentru eliminarea pe cât posibil a conflictelor generate de intersecția zonelor pietonale cu cele carosabile. Teritoriul pieței se va reconfigura și se vor redefini zonele verzi și aleile, alături de realizarea unei fântâni arteziene de tip clasic și echiparea cu elemente de design urban și ambiental.
  • Amplasarea unei piste de biciclete, pe sens de mers, Piața Podgoria – Piața A. Iancu și invers, care să fie conectată cu traseul pistelor din zona Podgoria și spre Piața Arenei.Pista va fi bine delimitată pentru a se asigura o viteză constantă de deplasare;
  • Redimensionarea și realizarea trotuarelor și a bordurilor cu un pavaj din piatră naturală, sau din Klingerit ,care să fie aranjate sub diferite modele cromatice;
  • Refacerea alveolelor pentru copacii din trotuar și completarea aliniamentului de arbori stradali pe Bulevardul Revoluției;
  • Stâlpii de iluminat existenți se vor păstra, dar se va analiza posibilitatea de suplimentare a acestora pentru iluminarea unor noi locații de pe bulevard.

Proiectul urmează să fie supus astăzi la vot în cadrul ședinței CLM.

Înregul document poate fi studiat aici: CORIDOR MOBILITATE

  1. politician aradean 21 august, 2020, 2:46 pm

    si autostrada suspendata?

    Raspunde
  2. Mai lasa-ti BORDURILE , si incepeti cu PARCARILE…dar nu doar trasarea acestora si taxarea, ci faceti alte locuri de parcare : subterane, supraterane, suspendate,,etc, dar faceti nu doar proiecte, ca ne-am saturat de STUDII…PROIECTE…si REALIZARI putine si in cartiere nu in zona centrala , unde nu exista loc de parcare liber aproape niciodata, faceti o parcare in zona primarieie unde sa parcheze gratuit angajati instituttilor, scolilor din zona si eliberati parcarile pentru populatie….

    Raspunde
  3. Agentia National Anti-Doping ar trebui sa faca teste la CLM ! Astia ori au tras pe nas ori au bagat in vena, ca altfel nu se explica…

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.