Mai multe articole din rubrica "" ↑

Neplata salariilor este motivul cel mai des invocat de arădenii care îşi reclamă angajatorii la ITM

Neplata salariilor este motivul cel mai des invocat de arădenii care îşi reclamă angajatorii la ITM

Cele mai multe sesizări depuse de angajaţi la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Arad vizează neplata salariilor.

„Una dintre cele mai importante atribuții ale Inspecției Muncii și implicit a Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad este să fie alături de cetățeni, fie că sunt angajatori, fie că sunt angajați. Astfel, în special în această perioadă dificilă pentru toți, invităm atât angajatorii cât și angajații să ne împărtășească problemele cu care se confruntă, pentru a găsi, împreună, o cale cât mai facilă pentru rezolvarea acestora. Facem apel atât angajatorilor cât și angajaților ca sesizările adresate ITM Arad să fie obiective, reale și cuprinzătoare în detalii astfel încât instituția noastră să aibă toate pârghiile necesare rezolvării în mod pozitiv a solicitărilor acestora”, precizează reprezentanţii ITM Arad.

Ca și statistică, numai în ultimele patru luni, au fost înregistrate la ITM Arad un număr de aproximativ 150 de sesizări scrise din partea lucrătorilor, din care, mare parte, peste 70% se referă la neacordarea drepturilor salariale, neacordarea de sporuri sau neplata orelor suplimentare, 15% din cazuri s-au referit la munca nedeclarată, prestarea de activitate fără forme legale și 15% din cazuri s-au referit la nereguli în domeniul securității și sănătății în muncă.

Totodată un număr foarte mare de cetățeni, atât angajatori cât și angajați, apelează la consiliere telefonică din partea ITM Arad, astfel o parte din eventualele nemulțumiri sau nelămuriri au fost rezolvate mult mai ușor. Numerele de telefon la care se oferă răspunsuri la nelămuririle cetățenilor sunt 0257/257.251 si 0257/283.644. Sunt oferite, la cerere, și răspunsuri în scris, atât prin poștă cât mai ales electronic, pe e-mail.

„Având în vedere situația pandemică, încurajăm comunicarea cu instituția noastră mai ales prin mijloace electronice dar amintim că sunt situații în care legislația în vigoare nu permite doar comunicarea electronică, caz în care atât angajatorii cât și angajații trebuie să se prezinte la sediul ITM Arad. Cu excepția perioadei 25.03-15.05.2020 în care accesul în instituție a fost restricționat datorită pandemiei de COVID-19, ITM Arad desfășoară program normal cu publicul, în fiecare zi de luni până joi de la 8.00 la 16.30 și vineri de la 8.00 la 14.00, accesul în instituție făcându-se respectând toate cerințele prevăzute de Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid-19 și a Ordinului nr. 3577/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirul SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă”, declară reprezentanţii ITM Arad.

Loading...

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.